Jump to content

Varmtvannsbereder i båt - trenger bilder


monstera

Recommended Posts

Hei! Har installert varmtvannsbereder i båten og har tre tappesteder. Syns det ble et alvorlig surr med t- og y- koblinger overalt i rommet hvor bereder skal stå og ønsker tips til enklere måter å gjøre det på. Tenker kanskje t-stykker montert direkte på bereder etc. Er det noen som kan legge ut bilder av røropplegget (kaldt og varmtvann) inn mot bereder, slik at jeg kan se hvordan andre har gjort det?


Takker :)

Link to post
Share on other sites

Jeg har syrefast tank og etter ha tatt det på slump i 31 år spurte Lilleborg.

Etter et par runder med LILLEBORG er svaret dette.

Til rengjøring av vanntank anbefaler vi 1/2 l. Klorin pr. 50l. vann. La stå i et døgn og skyll godt etterpå.
Det er samme blandingsforhold om det er stål eller plasttank.

Klorin må ikke benyttes i aliminiumstank.

 

Fyller også opp all røre og  varmtvanskretsen.

 

Den lette skyllemetode. Som også blir brukt hvis båten ikke var i bruk på en stund,

Nå bare i første havn etter Danmark for å bli kvitt kalkvannet litt fort.

bilde

Redigert 22.Mars.2015 av roger-jo

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Det funker greit så lenge berederen ikke har tilbakeslagsventil. Uansett, slik som over er hele kaldtvannskretsen dekket av akkumulatoren. Jeg må nok sette en akkumulator på varmtvannskretsen også, pumpen hakker når varmtvannskranen ikke kjører. Må sjekke litt til vinteren. 

 

Ikke la'n lure deg Lars, effekten er den samme i versjon 1 og 2.

Link to post
Share on other sites

Uansett, blæren er nok gåen i min. Skjekket opp trykket, fylte opp, men så var trykket null.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...