Jump to content

1000 timer Volvo AQAD 41P


verano

Recommended Posts

Jeg sjekket i instruksjons og vedlikeholdsboken og der står det ingenting om stempelkjølingsdysene.

 

Ventiljustering, kontroll av dyser er noe av det som nevnes utenom det mere jevnlige årlige vedlikeholdet.

 

Min AQAD 31A er når gått 2300 timer. Da jeg kjøpe den så var den gått 1600 timer. Foruten det vanlige med olje og filterskift, kjøleveske, sink, reimer o.l. så har jeg skiftet dysespisser og justert ventiler. Impelleren har jeg faktisk ikke skiftet ennå - stod i da jeg kjøpte båten.

Link to post
Share on other sites

Jeg sjekket i instruksjons og vedlikeholdsboken og der står det ingenting om stempelkjølingsdysene.

Synes også det høres merkelig ut at en slik dyse kan bli utslitt, spes. hvis oljen passerer filteret først.

Men verkstedet var helt klare på det. Samme med serviceavdelingen hos Volvo Norge, men jeg kan ikke huske om de bekreftet at det skal skje hver 1000. time.

 

Komplett servicemanual for denne motoren ligger i dokumentarkivet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...