verano Startet 15.Oktober.2005 Link til dette innlegget Startet 15.Oktober.2005 Har to stk. Volo AQAD 41P motorer. Er det noen erfaringer med om det er spesielle ting som bør skiftes, overhales eller ettersees når disse motorene runder 1000 timer. Imøteser konkrete erfaringer med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2005 Stempelkjølings-dysene skal byttes hver 1000. time. Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 16.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2005 Jeg sjekket i instruksjons og vedlikeholdsboken og der står det ingenting om stempelkjølingsdysene. Ventiljustering, kontroll av dyser er noe av det som nevnes utenom det mere jevnlige årlige vedlikeholdet. Min AQAD 31A er når gått 2300 timer. Da jeg kjøpe den så var den gått 1600 timer. Foruten det vanlige med olje og filterskift, kjøleveske, sink, reimer o.l. så har jeg skiftet dysespisser og justert ventiler. Impelleren har jeg faktisk ikke skiftet ennå - stod i da jeg kjøpte båten. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2005 Jeg sjekket i instruksjons og vedlikeholdsboken og der står det ingenting om stempelkjølingsdysene.Synes også det høres merkelig ut at en slik dyse kan bli utslitt, spes. hvis oljen passerer filteret først.Men verkstedet var helt klare på det. Samme med serviceavdelingen hos Volvo Norge, men jeg kan ikke huske om de bekreftet at det skal skje hver 1000. time. Komplett servicemanual for denne motoren ligger i dokumentarkivet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.