Jump to content

perkins lekker diesel fra kaldstart enhet hva kan det være slags feil?

Reperatør

Recommended Posts

Det er gamle saker. Jeg har ikke vært borti den motor typen der.

Det ser ut til å være vakuumregulatoren du har lagt ved bilde av. Kanskje en gammel vacuumregulert CAV/Simms rekkepumpe?

Ja, den skal regulere turtallet.

Der hvor pilen din viser lekkasje ifra,  tror jeg egentlig ikke det skal være diesel, men kan absolutt ta feil.

Ser dieselpumpen din slik ut?

https://www.google.com/search?q=ford+dexta+fuel+pump&client=tablet-android-samsung&source=android-browser&prmd=isvn&sxsrf=ALeKk02rRdRf0K5zWxmRnmQnqNaq2r5LxA:1597791815682&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjg4OSs7qXrAhUQy6QKHehfAwMQ_AUoAXoECAoQAQ&biw=1280&bih=800#imgrc=l_XaJSmUdSIQZM

Hos Maritim Diesel i Bergen er det to karer som jeg vet har vært borti lignende type dieselpumper. Ta en tlf til de, og hør om de kan hjelpe deg videre.

Jeg fikk det råd at Dieselen hadde kommet der oljen skal være. Altså  å tømme ut oljen på dieselpumpa og fylle på ny olje. Ny olje har slik konsistens at den påvirker dieselen til ikke å lekke over til smøreoljen. Etter lang tid kan likevel smøreoljen blitt spedd ut med diesel. I midlertid ser jeg ingen påfylling for smøreolje på denne pumpa, derfor vil jeg skifte smøreolje på hele motoren. Trolig blir dieselpumpa og vakuum-regulatoren smurt av det samme felles smøre system. Smøreoljen ser svert tynn ut når jeg peiler, dessuten er smøreoljenivået svert høyt. Vil ta smøreoljeskift neste uke.

Redigert av Reperatør (see edit history)

Det ser for meg ut som om at det er tappeplugg for olje under dieselpumpen,  og plugg for påfylling på dieselpumpens sidedeksel, rett over m-ene i Simms. Forutsatt at bildet er identisk med din dieselpumpe.....

Hvis dieselpumpen er manuelt smurt av smøreolje, vil det ikke hjelpe dieselpumpen å bytte smøreolje på motoren.....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...