Jump to content

Frostveske..

ter-ang

Recommended Posts

i en annen tråd om impellere mener jeg å huske at det er kommentert at impelleren ikke er så glad i frostveskeblanding - og da sikkert ikke ren frostveske heller - så denne blandingen er vel et ekstra argument for å skifte impeller før sesongen starter igjen. men hvis impelleren mister sine "myke" egenskaper - vil ikke dette også kunne gjelde for slanger og enkelte av de pakningene som sitter i systemet også?

i en annen tråd om impellere mener jeg å huske at det er kommentert at impelleren ikke er så glad i frostveskeblanding - og da sikkert ikke ren frostveske heller - vil ikke dette også kunne gjelde for slanger og enkelte av de pakningene som sitter i systemet også?

Det er riktig, dette med impelleren. Jeg er ikke sikker på om dette gjelder alle typer "slanger og pakninger". Jeg vil anta at det kommer an på gummitypen i de forskjellige produktene. Jeg har forresten en radiatorslange liggende etter den gamle Jeep'en min. Den er hard som hønn. De andre bilene er OK.

En grei test er å vrikke og klemme litt på slangene. Er de harde og/eller det knepper/knirker i dem som følge av denne fysiske forulempingen, så er de nok modne for utskifting. Det samme gjelder på bilen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...