Tor Angeltveit Startet 19.August.2020 Del på Facebook Startet 19.August.2020 Heisann, har en Askeladden Beetle og har lyst å skifte motor i den da 120hk er alt for lite, Noen som har noen erfaringer hva motor som er enkles å montere i den uten store modifikasjoner? Jeg har tenkt tanken på Mercruiser 2.0l 170hk men vet ikke om denne passer. Jeg ønsker i utganspunktet å bytte til en annen diesel motor, jeg vet at mangen hiver i en 225hk bensiner når de har ødelagt 120hk motoren sin. Men min 120 funker enda, men er desverre for treig for båten. Takker for alle tips. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 19.August.2020 Del på Facebook Svart 19.August.2020 (redigert) Dette er jo et kostnadsspørsmål....... Jeg tror du vil få en fantastisk flott kombinasjon med en mercruiser 3,0l v6 diesel https://www.mercurymarine.com/no/no/engines/diesel/mercury-diesel/30l-230-270hp/ Du vil da få god drivstofføkonomi og gode fartsressurser...... Volvo sin D3 220hk er anagelig også god match.... Båt og Motorservice i Sandviken kan gi deg priser på Mercruiser maskiner, Bjordal og Madsen på Volvo. Bla. Hyundai har også motorer som kan passe, men jeg kjenner ikke til kvaliteten på deres marineutgaver. Det er sikkert en del andre som kan passe også. Jeg ville kjøpt motortype som har forhandler i Bergensområdet, slik at man kan få hjelp viss nødvendig..... Redigert 19.August.2020 av Mort1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 19.August.2020 Del på Facebook Svart 19.August.2020 (redigert) Steyr er lette og fine dieseler. Redigert 19.August.2020 av paxo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 19.August.2020 Del på Facebook Svart 19.August.2020 Steyr har lette og gode motorer. De har også monoblokk så man trenger ikke tenke på toppakning. D3 og Mercruiser 2.8 er også populære alternativer. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Guest knerten67 Svart 19.August.2020 Del på Facebook Svart 19.August.2020 (redigert) enslagsgjest skrev for 4 timer siden: Steyr har lette og gode motorer. De har også monoblokk så man trenger ikke tenke på toppakning. D3 og Mercruiser 2.8 er også populære alternativer. Eg ville gått for d3 eller d4,har nylig solgt en båt med Steyr.Kommer aldri en båt med Steyr i hitt mer. Redigert 19.August.2020 av knerten67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 19.August.2020 Del på Facebook Svart 19.August.2020 Du kan gjerne skrive en begrunnelse @knerten67. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Guest knerten67 Svart 19.August.2020 Del på Facebook Svart 19.August.2020 enslagsgjest skrev 12 minutter siden: Du kan gjerne skrive en begrunnelse @knerten67. En gjenganger på Steyr er av den vil ikke gå på max turtall,enten må du justere rekken eller så er de mest sannsynlig en føler.Og de er en litten utfordring og fine ut hvilken. Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 19.August.2020 Del på Facebook Svart 19.August.2020 Så er de mye enklere å få hjelp hvis de er noe med vp,de er ikke så mange Steyr verksteder. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 19.August.2020 Del på Facebook Svart 19.August.2020 Kjører du nok til å forsvare servicekost, og kjøpskost på en diesel? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.