Pequod Startet 21.August.2020 Del på Facebook Startet 21.August.2020 Ligger i gjestehavna i Mandal nå og det har begynt å lyne og tordne. En tanke slo meg: Vil det være en god ide å koble av landstrømkabelen til det har gitt seg med lyn og torden? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
andersb Svart 21.August.2020 Del på Facebook Svart 21.August.2020 ja. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 21.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2020 Ja, har trukket den ut, har bare ikke tenkt over det før... Og jeg tror kalesjen bør impregnere på nytt... Skjønt, med det styrtregnet som holder på nå vil vel selv den tetteste kalesje måtte gi tapt... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
index Svart 21.August.2020 Del på Facebook Svart 21.August.2020 Landstrømmen er vel ikke det mest utsatte sånn sett. Men det er tryggere å plugge ut enn å la være, så da er det vel bare å kople seg fra til tordenbygene gir seg. Fordelen med slikt vær er at det pleier å gå fort over! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
dennrick Svart 21.August.2020 Del på Facebook Svart 21.August.2020 Hadde lekkasjer i taket før ferien. Sprayet på med denne når det var tørt, og ble overrasket over at alt ble så tett som det ble Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Jens_P Svart 21.August.2020 Del på Facebook Svart 21.August.2020 Greit å dra ut kontakt mens det står på som verst. Utstyr kan gå i stykker selv om lyn ikke slår ned nær deg. Noen meter med kabel som ligger bortover brygga fungerer som antenne og kan plukke opp overspenninger "trådløst". Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Framtia Svart 21.August.2020 Del på Facebook Svart 21.August.2020 har opplevd noen tordenvær i båt, men i dag blir første gangen jeg er ombord mens båten står på land. Alltid litt spennende :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Hedwig Svart 21.August.2020 Del på Facebook Svart 21.August.2020 Ser ut som det kommer noe skikkelig guffe. https://lyn.met.no/ Du får koble deg av og se på showet. Hold deg trygg! :) Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 21.August.2020 Del på Facebook Svart 21.August.2020 under tordenværet vi hadde forrige uke koblet jeg fra landstrømmen, likevel har noe skjedd, for flere av automatsikringene på ting som står med permanent strøm (hovedstrømsbrytere av) hadde gått. :o Not lovin it. men har 20+ timer etter det, så ser ut som alt har gått br.a Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 21.August.2020 Del på Facebook Svart 21.August.2020 (redigert) 1 hour ago, Havelle said: Ser ut som det kommer noe skikkelig guffe. https://lyn.met.no/ Du får koble deg av og se på showet. Hold deg trygg! :) Valpen vår, Trapp, har plukket opp at det blir dårlig vær. Da vi var ute og gikk for en snau time siden ruslet vi rolig og fint langs vår faste rute, men 300 meter hjemmefra satt han plutselig i gang med sprint retning hjem. 15 sekunder senere striregnet det, med han i fullt firsprang i front og jeg hengende bak på vei mot ytterdøra. Nå ligger han pal i stua og vil ikke ut og fullføre den "businessen" han begynte på mens vi var på tur... Redigert 21.August.2020 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.