JohHans1 Startet 21.August.2020 Link til dette innlegget Startet 21.August.2020 Prøver meg på en ny post da jeg fikk god hjelp på forrige. Problemet i dag er at jeg har oppdaget tildels betydelig mengde vann under SB motor. Vannet kjennes ut som ferskvann, det er ikke noen utpreget snakk av salt/annet, og vannet er helt klart. For meg ser det ut som om det er regnvann som har kommet inn et sted, og samlet seg i reservoaret under motoren? Det har jo vært noe vind og nedbør her på Østlandet de siste dagene.... (Det er ikke lekkasje fra kjølevann) Jeg har forsøkt å lete litt i motorrommet, men finner ikke noen tegn til vann som renner/har rent noe sted. Tips til videre søkemønster og strategi mottas med takk ???️ Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 21.August.2020 Link til dette innlegget Svart 21.August.2020 (redigert) Vann lager fine renner i hvetemel. Om du finfordeler hvetemel og ikke kjører motor så vil du kunne følge sporene etter neste regnvær. Redigert 21.August.2020 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 21.August.2020 Link til dette innlegget Svart 21.August.2020 Kan det være vann fra vanntanken (ferskvannet til dusj og vannkraner) ??. Jeg har opplevet både 1. Å få vannlekasje i kjølsvinet som følge av at en kobling til dusjen bak ikke var skikkelig tett og lakk litt vann over tid. Og 2. At det blir vann i kjølsvinet hvis jeg ikke passer på når jeg fyller vann på vanntanken med slangen på brygga. Fyller jeg vanntanken helt full, slår en overtrykksventil ut og det renner vann ut i kjølen. Sitter f.eks vanntanken på båten din på styrbord side ? Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Billa Svart 21.August.2020 Link til dette innlegget Svart 21.August.2020 Stikk ned i motorromet en dag det plaskregner og lys med lommelykt etter drypp. Badeplattform, stige og ankervinsj er gode mistenkte ? Sitér dette innlegget Sushi Link to post
JohHans1 Svart 21.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2020 Takk for gode tips, tar med lykt og hvetemel i morgen, og om ikke naturen skaffer vann, så får jeg hjelpe til med forsiktig bruk av slange. Fylte forresten tanken helt opp for et par dager siden, kan være en sammenheng, skal sjekke det også ?? Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 21.August.2020 Link til dette innlegget Svart 21.August.2020 JohHans1 skrev 18 minutter siden: Fylte forresten tanken helt opp for et par dager siden, kan være en sammenheng, skal sjekke det også Personlig ville jeg startet der i allefall, det er vel det som krever minst innsats ? Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
pipe Svart 21.August.2020 Link til dette innlegget Svart 21.August.2020 (redigert) Det må da være lett å finnet ut om ferskvannet kommer inn som regn eller intern lekkasje. Tørk opp alt vann så finner du ut om båten holder seg tørr når det ikke har regnet. Redigert 21.August.2020 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 26.August.2020 Link til dette innlegget Svart 26.August.2020 JohHans1 skrev On 21.8.2020 at 22.20: Fylte forresten tanken helt opp for et par dager siden, kan være en sammenheng, skal sjekke det også Fant du ut hvor lekkasjen kom fra ?? Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Princess V48 Svart 26.August.2020 Link til dette innlegget Svart 26.August.2020 (redigert) Sitter varmtvannstank og overtrykksventil i området? Redigert 26.August.2020 av Princess V48 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JohHans1 Svart 27.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2020 VegJoh skrev On 26.8.2020 at 19.01: Fant du ut hvor lekkasjen kom fra ?? Jeg tror synderen går på to ben, og ikke hadde helt kontroll med stenging av dusjen.....?? Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 27.August.2020 Link til dette innlegget Svart 27.August.2020 JohHans1 skrev for 3 timer siden: eg tror synderen går på to ben, Slike problemer er det ikke så lett å kvitte seg med godt du fant ut av det Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
JohHans1 Svart 31.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2020 VegJoh skrev On 27.8.2020 at 23.18: Slike problemer er det ikke så lett å kvitte seg med Kan iallefall bli fryktelig dyrt å kvitte seg med Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.