Jump to content

Sealine sc35, vann under SB motor

JohHans1

Recommended Posts

Prøver meg på en ny post da jeg fikk god hjelp på forrige.

Problemet i dag er at jeg har oppdaget tildels betydelig mengde vann under SB motor. Vannet kjennes ut som ferskvann, det er ikke noen utpreget snakk av salt/annet, og vannet er helt klart.

For meg ser det ut som om det er regnvann som har kommet inn et sted, og samlet seg i reservoaret under motoren? Det har jo vært noe vind og nedbør her på Østlandet de siste dagene....

(Det er ikke lekkasje fra kjølevann)

Jeg har forsøkt å lete litt i motorrommet, men finner ikke noen tegn til vann som renner/har rent noe sted.

Tips til videre søkemønster og strategi mottas med takk ???️20200821_150613.jpg.9f12daaffe77f26b5223624670568ff0.jpg

Kan det være vann fra vanntanken (ferskvannet til dusj og vannkraner) ??.  Jeg har opplevet både 1. Å få vannlekasje i kjølsvinet som følge av at en kobling til dusjen bak ikke var skikkelig tett og lakk litt vann over tid. Og 2. At det blir vann i kjølsvinet hvis jeg ikke passer på når jeg fyller vann på vanntanken med slangen på brygga. Fyller jeg vanntanken helt full, slår en overtrykksventil ut og det renner vann ut i kjølen. Sitter f.eks vanntanken på båten din på styrbord side ?

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

JohHans1 skrev 18 minutter siden:

Fylte forresten tanken helt opp for et par dager siden, kan være en sammenheng, skal sjekke det også

Personlig ville jeg startet der i  allefall, det er vel det som krever minst innsats ?

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...