pedro64 Startet 23.August.2020 Del på Facebook Startet 23.August.2020 Jeg har en NorDan 780 2009 mod. med en Cummins Mercruiser 2.8 diesel 200 HK. På instrumentpanelet er det 5 varslingslamper i tillegg til instrumenter. 4 av lampene har symboler mens den 5 er rød uten symbol. Denne blinker jevnt før start og etter start. Ved turtall rundt 3000 omdr slutter den å blinke men kommer tilbake når turtallet senkes. Merker ingenting på motoren som tilsier at noe er feil. Noen som har lignende tips om hva dette kan skyldes og hva som eventuelt kan gjøres. Har prøvd å få tak i feilkodeleser til denne type motor uten resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen780 Svart 23.August.2020 Del på Facebook Svart 23.August.2020 Hei Pedro, jeg har samme båt og motor og har vel konkludert med at det må være en indikator på om motoren har nådd driftstemperatur eller ikke. Ser at denne kan begynne å blinke når man kommer over i kjøligere farvann blant annet, selv om man har lagt i plan en stund. Synes generelt sett motoren går relativt kaldt (rundt 80 grader på maks temp) så har vurdert om termostaten burde vært byttet men kvier meg litt for å «åpne» kjølesystemet. Om andre kan bekrefte/avkrefte min teori om lampen hadde det vært fint Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 23.August.2020 Del på Facebook Svart 23.August.2020 Sitér dette innlegget Link to post
Mcfluffy Svart 26.Juni.2021 Del på Facebook Svart 26.Juni.2021 Hei jeg har samme problemet med min Triton225. fant du ut hva som var problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen780 Svart 27.Juni.2021 Del på Facebook Svart 27.Juni.2021 Mcfluffy skrev for 9 timer siden: Hei jeg har samme problemet med min Triton225. fant du ut hva som var problemet? Jeg fant problemet på min; det var gåen MAP/MAF sensor. Denne sitter montert på innsug/intercooler på motoren. Altså er det motorlampe og ikke en indikasjon på lav temperatur. Jeg kjørte med den lampen blinkende omtrent hele sesongen i fjor før jeg fikk ordnet det på slutten. I år har jeg hatt ventilhavari på motoren. Skal ikke påstå at det har direkte sammenheng, men anbefaler å ikke kjøre med motorlampe lenger enn absolutt nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.