sirtroen Startet 23.August.2020 Del på Facebook Startet 23.August.2020 Hei. Jeg har litt trøbbel med vanninntrengning fra luken på Arendalssnekka mi. Luken har veldig spesiell form, så den kan nok ikke byttes. Det er en tykk pakning rundt som er tredd utenpå klassfiberen (se bilde). Denne er armert med noe stål som har rustet tror jeg. Det er en oppkant rundt hullet under luken, som skal hindre eventuelt vann å renne inn i lugaren. Problemet ser ut til å være at det ikke er helt tett rundt pakningen i overkant oppe med hengslene. Det kommer vann inn her og renner ned mellom pakningen og oppkanten før det blir "demmet opp" i nedkant på ene siden og renner etter hvert over og inn i lugar. Forslag til løsning? Jeg har tenkt på: 1. Lage et lite hull i pakningen der vannet demmes opp slik at det kan renne ut igjen. Eventuelt ta av pakningen og rotere slik at skjøten blir der vannet samler seg. Den er nå på toppen. 2. Ny pakning. Men, finner ingenting som ligner på denne. Her kan kanskje forumet hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 23.August.2020 Del på Facebook Svart 23.August.2020 Ser ut som en kantlist med topptetning. Se side 93-96 i katalogen fra Otto Olsen i linken under og kontroller målene. De kan sikkert hjelpe deg videre. http://www.oo.no/mediabank/store/2/2928/Profiler.pdf Sitér dette innlegget Link to post
AlfArie Svart 23.August.2020 Del på Facebook Svart 23.August.2020 Eller denne kantlist, tetning overside eller side, art.nr 60-251/60-250 fra Biltema. Sitér dette innlegget Link to post
sirtroen Svart 23.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2020 Takk for gode svar. Trodde virkelig jeg hadde scrollet meg gjennom alle pakningene på Biltema Greit å vite nå at dette kalles «kantlist». Sitér dette innlegget Link to post
Havarita Svart 23.August.2020 Del på Facebook Svart 23.August.2020 Skjøten i toppen av pakningen er uansett vanskelig å få tett. Det ser ut for å være plass til en liten L mellom hengslet og karmen. (Evt mellom hengslene) Om denne hellimes til dekket, har du ekstra sikkerhet. Ellers rengjøre pakningsflaten, og silikonspray på pakningen. Sitér dette innlegget Link to post
sirtroen Svart 24.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2020 Havarita skrev for 17 timer siden: Skjøten i toppen av pakningen er uansett vanskelig å få tett. Det ser ut for å være plass til en liten L mellom hengslet og karmen. (Evt mellom hengslene) Om denne hellimes til dekket, har du ekstra sikkerhet. Ellers rengjøre pakningsflaten, og silikonspray på pakningen. Mener du å lite en slags list som stopper vann fra å renne på luka ovenfra? Sitér dette innlegget Link to post
Havarita Svart 24.August.2020 Del på Facebook Svart 24.August.2020 👍 Kan være plast eller alu. Sitér dette innlegget Link to post
sirtroen Svart 29.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2020 Til info: Endte opp med å kjøpe "kantlist" på biltema. Det viser seg å være veldig viktig hvordan listen blir liggende i overkant av luka, så jeg gikk over like før den ble lukket stramt og brettet pakningen utover. Nå er det ikke kommet inn en dråpe i høst Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 29.November.2020 Del på Facebook Svart 29.November.2020 sirtroen skrev 1 time siden: Til info: Endte opp med å kjøpe "kantlist" på biltema. Det viser seg å være veldig viktig hvordan listen blir liggende i overkant av luka, så jeg gikk over like før den ble lukket stramt og brettet pakningen utover. Nå er det ikke kommet inn en dråpe i høst Fint at noen kommer med tilbakemelding.... Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 29.November.2020 Del på Facebook Svart 29.November.2020 AlfArie skrev On 23.8.2020 at 16.23: Eller denne kantlist, tetning overside eller side, art.nr 60-251/60-250 fra Biltema. Perfekt! Tror dette er akkurat det jeg trenger rundt luken i vindskjermen på min Rana 17 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.