Jump to content

Hvordan koble Mercury Sc1000 til Garmin 720?

Napoli

Recommended Posts

Jeg har fått smartcraft instrumenter i båten, og vil koble speedometeret til Garmin 720 via Nmea 0183 for å vise farten på speedometeret. Noen som vet hvilke ledninger som skal kobles og hvordan? 

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

ToreKn skrev for 18 timer siden:

Hei

Burde virke om du kobler blå fra GPS til hvit fra speedometer og svart fra GPS til blå speedometer. Husk at du må velge GPS i en av konfigmeny på speedometeret også.

http://download.brunswick-marine.com/filereader/file/pdf/4/enen/smartcraft/2013/8m0081594r.pdf

Av ren nysgjerrighet - kunne jeg koblet en hvilken som helst GPS antenne som sender 0183 ut til spedometeret? Eller må det være en aktiv enhet?

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Ja, den burde fungere den 😊 Vil dog si at jeg er noe skeptisk til endel slike veldig billige ting. Mener Garmin lager tilsvarende «aktiv antenne GPS mottaker» men koster vel i overkant av 1000kr og da vet vel man ihvertfall at det fungerer 😊 Selv bruker jeg en 25 år gammel Garmin 12xl som GPS giver til Smartcraft speedometeret, fungere helt topp. Stadig slike gamle GPSer med serieport til salgs på Finn for et par hundrelapper 😊

Dersom det var til noe viktigere enn å få liv i nåla på speedometeret, og dermed få snittforbruk på LCD displayet, så hadde jeg vært helt enig med deg. Men plotter og nettbrett har innebygd GPS hver for seg, og den viktige informasjonen får jeg fra en av de enhetene :) Det sagt - å kjøpe en eldre, brukt GPS hadde jeg ikke tenkt på en gang. Får scrolle meg gjennom Finn en runde!

Redigert av Napoli (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...