OsmBaard Startet 24.August.2020 Del på Facebook Startet 24.August.2020 Jeg lurer på å kjøpe en eldre Wester 18 med en 98 mod Yamaha V4 100 HK. Eier sier at den av og til ikke greier å suge til seg olje fra oljetanken i båten. Motor varsler da om lavt nivå slik at han må gjøre dette manuellt. Er relativt uerfaren når det gjelder slikt så vil gjerne vite om noen her visste hva dette kunne skyldes, og om det er kostbart å reparere. På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 24.August.2020 Del på Facebook Svart 24.August.2020 Kople ut systemet og blande totaktsolje rett i bensinen? Alle (små) Yamahaer jeg har hatt har vært med 1% oljeblanding. Usikker på om det går på en 100hk. Kommer vel an på hvor hardt den kjøres over tid. Jeg har en Evinrude 60 hk der oljesystemet er koplet ut og jeg blander olje manuelt i bensintanken. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Kasper22 Svart 24.August.2020 Del på Facebook Svart 24.August.2020 Det står en elektrisk pumpe på tanken i båten som pumper olje til den lille "dagtanken" på motoren. Pumpen aktiveres via et signal fra sensoren i dagtanken . Du kan teste om pumpen virker, og fylle dagtanken med en vippebryter i nærheten av dagtanken. Hvis pumpen ikke virker bør du sjekke kontakten/koblingen på tanken i båten. Sitér dette innlegget Link to post
OsmBaard Svart 25.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2020 Takk for alle svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.