Jump to content

Yamaha V4 100 HK 98 modell suger dårlig

OsmBaard

Recommended Posts

Jeg lurer på å kjøpe en eldre Wester 18 med en 98 mod Yamaha V4 100 HK. Eier sier at den av og til ikke greier å suge til seg olje fra oljetanken i båten. Motor varsler da om lavt nivå slik at han må gjøre dette manuellt.

Er relativt uerfaren når det gjelder slikt så vil gjerne vite om noen her visste hva dette kunne skyldes, og om det er kostbart å reparere. På forhånd takk.

Kople ut systemet og blande totaktsolje rett i bensinen? 

Alle (små) Yamahaer jeg har hatt har vært med 1% oljeblanding. Usikker på om det går på en 100hk. Kommer vel an på hvor hardt den kjøres over tid. 

Jeg har en Evinrude 60 hk der oljesystemet er koplet ut og jeg blander olje manuelt i bensintanken. 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Det står en elektrisk pumpe på tanken i båten som pumper olje til den lille "dagtanken" på motoren. Pumpen aktiveres via et signal fra sensoren i dagtanken .

Du kan teste om pumpen virker, og fylle dagtanken med en vippebryter i nærheten av dagtanken.

Hvis pumpen ikke virker bør du sjekke kontakten/koblingen på tanken i båten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...