Gunnar Startet 25.August.2020 Link til dette innlegget Startet 25.August.2020 (redigert) Trenger en pålitelig motor til en gammel snekke. Ser på en brukt Volvo Penta MD11 på Finn. Er det en god ide å kjøpe en god gammel MD11, eller kjøper jeg da bare en masse potensielle problemer? Redigert 25.August.2020 av Gunnar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Du vil sikkert få litt forskjellig av tilbakemeldinger her. Selv ville jeg ikke ha brukt ordene pålitelig og MD11 i samme setning, men så har jeg heller aldri hatt en slik selv. Kun fått råd fra et par-tre stykker som har hatt slike om å heller kjøpe noe annet;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ask Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Hei Eg er eining med index. Dersom du får motoren veldig billig, og får prøvd den i båt før du kjøper, motoren går rett på fundamentet ditt, og det er lett tilkomst i motorrommet er det kanskje noko å vurdera. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Gunnar Svart 25.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Ask skrev On 25.8.2020 at 8.54: Dersom du får motoren veldig billig, og får prøvd den i båt før du kjøper, motoren går rett på fundamentet ditt Vis hele sitatet Ingen av disse nei... Takk for advarselene, tror jeg får kikke etter gammel Yanmar i stedet. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Gammel Yanmar blir vel fort samme elendigheten. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Avgjørende betydning om den er ferskvannskjølt. Gjelder også gamle små Yanmar. Står noe om MD11 her: https://baatplassen.no/i/topic/2626-volvo-penta-md11d-erfaringer/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.