Jump to content

Båten endelig hjemme.


Kotnes

Recommended Posts

Så var skuta på plass der den hører til. Det er en Draco 25 Twin Cab fra 1985. Alt er i så bra stand så det eneste jeg har å gjøre er stort sett lakkering av noen teaklister. Den har nesten alt jeg trenger av utstyr så lommeboka skal få ligge rolig i lange perioder. Har nå 2 sett med kartplottere og VHF radioer så ett sett skal legges ut for salg på plassen her etterhvert. Sitter en Volvo AQAD 40 diesel med ny topp og turbo som drar skuta opp i 29,5 knop målt med GPS i går og i dag. Drev er Volvo 280 med duoprop. Her er noen bilder. Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt :cheers:

 

 

Det var langt sideveis det innlegget ditt, er det noe med innstillingen min mon tro???

Redigert av jonkare (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Jeg har inspisert båten til Kotnes i dag. Forholdene lå virkelig tilrette med nydelig, klart høstvær.

Dracoen funklet i Vormsund, og en stolt eier viste meg rundt. Utrolig at en 85 modell kan være så godt holdt med mye av orginalinnredningen inntakt. I tillegg var det gjort mange oppgraderinger, ikke minst var el.opplegget ombord virkelig pent opplagt.

Båten oppførte seg fint også til vanns, da vi passerte 29 knop var brystkassa til Kotnes på vei gjenom kalesjen! Det har han grunn til.

Synd utesesongen nå er på hell. Selv fikk jeg min båt i hus i går. Nå står vinterprosjektene for døren - da er det fint å ha innendørs lagring.

 

Som eier av Kotnes forrige båt (Marex 770 Holiday) gratulerer jeg så mye!

 

Patton

Redigert av Patton (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer mr Kotnes

 

Ser ut til å være en fin båt du har fått deg :cheers:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Og velkommen i klubben for ikke særlig sukksess fyllte bildepostere. Rekorden min er å poste bilde av en Volvo motor i full størrelse her på forumet.

Hvorfor være som alle andre. :cheers:

 

Jeg tok meg friheten å redigere innlegget ditt slik at bildene kommer under hverandre, Kotnes. Håper det er greit. Gratulerer med ny båt. Igjen. Bytter'n ganske ofte i det siste...

Det kommer bare folk og vil ha båtene mine. Og så godt som alle havner i Mjøsa og omegn. Men nå er det slutt med byttinga. Går Dracoen går også rederinnen. Har fått klar beskjed. Er kommet i mål nå føler jeg sjøl. 25 fot med god plass inne og ute og brukbar fart for lengre etapper. Kan man ønske mer. Det er jo dessuten moro med en båt man ikke ser maken til overalt. Redigert av Kotnes (see edit history)

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

Hvorfor være som alle andre. :cheers:

Tiltredes ! Men nå får du se og stoppe på Galten til sommeren ellers sender jeg Whistler etter deg :boxing:

:drink:

 

Går Dracoen går også rederinnen.

Slapp a. Sånt blir jeg truet med regelmessig. Så lenge de truer bare men middagen kommer da er det ok tross alt.

Link to post
Share on other sites

Hvorfor være som alle andre. :cheers:

Det kommer bare folk og vil ha båtene mine. Og så godt som alle havner i Mjøsa og omegn. Men nå er det slutt med byttinga. Går Dracoen går også rederinnen. Har fått klar beskjed. Er kommet i mål nå føler jeg sjøl. 25 fot med god plass inne og ute og brukbar fart for lengre etapper. Kan man ønske mer. Det er jo dessuten moro med en båt man ikke ser maken til overalt.

Har selv hatt to Draco båter før jeg byttet nå i høst.

Har veldig god erfaring med begge to. Solide båter med gode løsninger.

Så på flere Draco 25 Twin Cab jeg også, men endte den gangen opp med 24 Styling.

Etter som vi trengte bedre plass har vi nå endt opp med Sollux 850 TC, så får vi se hvordan vi trives med det.

Håper og tror sikkert dere blir fornøyd.

:smiley:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...