Jump to content

Mysteriet T(h)aule G(r)imsøy snekke


Roadster

Recommended Posts

Er å ha kjøpt ei snekke i våres har jeg vært på jakt etter historikken på denne. Den private historikken er nå ok, men fabrikat ble innviklet.

Båten ble kjøpt som ei Grimsøysnekke 23, men etter litt snoking rundt om fant jeg at opprinnelsen og historikken for fabrikat på denne er mer forvirrende enn man kunne ane😊

 

Disse går under flere navn: Grimsøysnekke, Gimsøysnekke, Taule Grimsøy, Taule Gimsøy, Taulesnekke osv.

Disse ser man kan diskuteres da Taule er et kjent båtbyggeri og Grimsøy er stor på f.eks sjarker.

Byggeri kan være Taule og modellen kalt Gimsøy/Grimsøy.

 

Det siste jeg har funnet, er som på bildet under "Thaule Gimsøy". Da er forvirringen komplett, for Taule båtbyggeri har ikke en "h" i navnet. 

 

Er der noen som har input på denne vendingen? Dette har nesten blitt en besettelse😄

Screenshot_20200615-204233_resized.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...
Hardi skrev On 10.5.2019 at 16.06:

Denne er artig å se tilbake på.

Det er min gamle båt/og bruker på dette forumet, husker ikke innloggingen på denne lenger:lol:

Men, båten fikk jeg aldri prøvd, jeg bytta den bort i en Draco 19, var litt drittlei båten på slutten:wink:

Det hadde vært gøy om ny eier av båten kunne lagt ut noen bilder om båtens tilstand nå, og om den faktisk fungerer.

Jeg kjenner ikke til hvem som eier båten nå:rolleyes:

Pratet i dag med daglig leder for Taule båtbyggeri,de dekalene som det står Thaule gimsøy på er en feilproduksjon:),de glemte rett og slett r 'n i grimsøy..og siden gjeruld taule hadde bestilt tusenvis av de ,og fabrikken som lagde de ville gå konkurs om gjeruld ikke kjøpte de ,ja da ble det slik:)

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Dette må være eneste bilde av Grimsøy sin fabrikant logo som er mulig å finne på nettet. Kan ikke finne denne logo'n noe annet sted. Ønsker virkelig å i det minste få laget en sånn logo i et klistremerke som jeg kunne hatt på min grimsøy 2120230925_182813.jpg.482af055633cc35afbd7791d1a2a99cd.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...