Jump to content

Størrelse på pluggnøkkel Yamaha F15 CE ?


Gudrun

Recommended Posts

På nytt et spørsmål via telefon fra en annen pensjonist som bor langt utenfor alfrarvei.

Han trenger hjelp med størrelse på pluggnøkkel til en Yamaha F15CE,  Så kommer en   S  og deretter nummer 1032144

Mener den ble produsert i en gang 2012, men solgt i 2014.

Han mener han leser følgende på pluggen: NGK DPR 6EB-9

 

Han har prøvd det han har av pluggnøkler, men ingentig passer.

Dvs, det er kanskje en som passer nedpå, men det er så trangt det trengs en tynnvegget pluggnøkkel.

Han er ikke sikker, men tror det står en plass i boken det er 12mm gjenger. Men ta nå det med en klype salt.

Han må bestille seg en ny pluggnøkkel og få tilsendt. Da var det den helt korrekte viktig så han ikke sitter med enda en pluggnøkler som ikke passer.

 

Noen som kan bidra?  

Link to post
Share on other sites

D = 18 mm stjerne..    ikke så lett å finne pluggnøkkel til fant jeg ut en gang jeg var på motorsykkelferie  (C = 16mm er straks mer vanlig) 

 

Jeg endte opp med en 18 mm , lang, tynnvegget hylse fra TengTools

 

NGK_Plug_Chart_1.jpg    

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
ahoy sailorboy skrev for 2 timer siden:

19 mm. skikkelig ukurant når alle andre pluggnøkler er enten 17mm eller 21mm...

 

18, 16 og 13/16" 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...