OT-flyktning Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Noen husker sikkert tråden om kalenderen - http://www.baatplassen.no/i/index.php?showtopic=9026. Nå må jeg på alvor begynne å gjøre noe med det. Og til dette trenger jeg bilder fra båtlivet: 12 stykker minst. Pene. Med høy oppløsning... ... og med retten til å kunne bruke disse i økonomisk sammenheng - for å uttrykke det slik. Ettersom det av og til dukker opp diskusjon rund copyright her, hadde jeg tenkt å lage et noe formelt opplegg. Jeg forestiller meg at de av dere som kunne tenke seg å gi baatplassen.no rett til å bruke sine bilder i en slik sammenheng poster en 50kByte-utgave av bildenen her i denne tråden og i tillegg sender en høyoppløselig utgave som epost til andreas@baatplassen.no. Hva menes med 'økonomisk sammenheng'? Vi skal bruke bildene i typiske effekt-produkter og skal selge disse. Inntektene går - etter fradrag for produksjonskostnader - til driften av baatplassen.no. Salg skal skje hovedsakelig til medlemmer, men dersom anledningen byr seg også andre steder. Men fortsatt med samme begrensning når det gjelder anvendelse av fortjenesten. Med andre - og færre - ord: Når et bilde blir postet i denne tråden av den som har copyright på bildet, så gir dette baatplassen.no retten til å bruke bildet til effekter o l, hvor salgsinntektene går til driften av baatplassen.no Quote Link to post
Skipper Worse Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Kan dette brukes? Quote I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Skipper Worse Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Eller dette? Quote I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Skipper Worse Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Kanskje dette? Der er jo en DEL av en båt i billedet? Quote I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Skipper Worse Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Dette hører kanskje hjemme i "Hvor er dette?" men kan kanskje brukes likevel Quote I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Divemaster Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Har 1.2MP av disse to ... som er fra Skottland.... + mange andre fra Vestkysten her borte....... men skal det være fra Norge, så kan jeg ikke hjelpe i år... Quote Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Divemaster Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Eller dette?Er nok alt for mye "Hekksos" på det bildet .... Quote Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
olpi Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Er nok alt for mye "Hekksos" på det bildet .... Enig - prøv Hammerdown Quote Link to post
LALUNA II Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 (edited) et par bilder fra meg og I Ny Hellesund På Oksøy fyr ved Kr.sand redigert inn et par til de to siste bildene er fra Mandal Edited October 17, 2005 by LALUNA (see edit history) Quote Ha en flott dag på sjøen med gode venner Pensjonist Link to post
Trophy Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 (edited) Fikk bare inn link. Hva gjorde jeg feil Edited October 17, 2005 by Trophy (see edit history) Quote Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Lars H. Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 (edited) Hva med "innekos i båten 15. oktober"? Eller hva med: "Dette varmer 15.oktober med +2 grader ute!" Eller: "Stillhet, 8. oktober" Lars H. Og her er et annet bilde:"Alene" (bilder i høy oppløsning sendes dersom det er ønsket) Edited October 17, 2005 by Lars H. (see edit history) Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Sagaforumet Webkameraer i gjestehavner Sverige https://trudelutt.com/webcams/ Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
OT-flyktning Posted October 17, 2005 Author Share Posted October 17, 2005 Nå løsner det, ja Men husk å sende en høyoppløselig utgave til andreas@baatplassen.no Og så hadde jeg jo mye bildene fra tidligere fotokonkurranser i tankene... Quote Link to post
OT-flyktning Posted October 17, 2005 Author Share Posted October 17, 2005 Forøvrig blir det sendt ut en gratiskalender til eierne av bildene som blir brukt Quote Link to post
Lars H. Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 (edited) Men husk å sende en høyoppløselig utgave Bilder i høy oppløsning kommer på forespørsel. Vil da gjerne gjøre litt "finpussing" på bilder som kunne være aktuelle. Har ikke tid til det akkurat nå. Lars H. Edited October 17, 2005 by Lars H. (see edit history) Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Sagaforumet Webkameraer i gjestehavner Sverige https://trudelutt.com/webcams/ Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
OT-flyktning Posted October 17, 2005 Author Share Posted October 17, 2005 Bilder i høy oppløsning kommer på forespørsel. Vil da gjerne gjøre litt "finpussing" på bilder som kunne være aktuelle. Har ikke tid til det akkurat nå. Lars H. Helt i orden. Men de som har - send det allerede nå. Quote Link to post
GeirFrode Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Nå løsner det, ja Og så hadde jeg jo mye bildene fra tidligere fotokonkurranser i tankene... Ja, der har jeg et lite spørsmål, Andreas. Vil de bildene som blir lagt ut her, eventuelt kunne brukes ved en ny fotokonkurranse senere? Eller er de "brukt opp?" Tenkte det kunne være greit å få klarhet i det først. Kanskje noen sparer de beste bildene til konkurransen vet du. Quote Link to post
Lars H. Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Hei Hvilket format er det du ønsker bildene i: jpeg, bmp, psp, tiff RGB, tiff CMYK, eps, psd, raw eller hva? Lars H. Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Sagaforumet Webkameraer i gjestehavner Sverige https://trudelutt.com/webcams/ Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SeaMaster175 Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 (edited) Her er ett: Har det i bedre kvalitet... Edited October 17, 2005 by M/B Gamla (see edit history) Quote Link to post
Skipper Worse Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Er nok alt for mye "Hekksos" på det bildet .... Enig - prøv Hammerdown HVABBEHHAGER??? Insinueres det at Hangarskibet røker? Vel avsendes det røksignaler ved avgang, men ikke i marsjfart, nei!! Da blir hvert minste lille atom av de dyre dråper behørig og skånsomt forbrent og omgjørt til bevegelsesenergi. Quote I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
index Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 HVABBEHHAGER??? Insinueres det at Hangarskibet røker? Det er nok bare sigarrøyken.... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
OT-flyktning Posted October 17, 2005 Author Share Posted October 17, 2005 Ja, der har jeg et lite spørsmål, Andreas. Vil de bildene som blir lagt ut her, eventuelt kunne brukes ved en ny fotokonkurranse senere? Eller er de "brukt opp?" Tenkte det kunne være greit å få klarhet i det først. Kanskje noen sparer de beste bildene til konkurransen vet du. Hei Hvilket format er det du ønsker bildene i: jpeg, bmp, psp, tiff RGB, tiff CMYK, eps, psd, raw eller hva? Lars H. Kommer tilbake til dette. Quote Link to post
Arvid_A Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Er nok alt for mye "Hekksos" på det bildet .... Det KAN vel også være Cigarrøk... Quote Link to post
Skipper Worse Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Det er nok bare sigarrøyken.... Det KAN vel også være Cigarrøk... Ja, der har vi det. Ellers er det nok bare den trolske stemningen skapt av solens lys på nesten flat Boknafjord 14. januar som har skapt et synsbedrag. Men nyt hekksjøen ... den er jo nærmest sensuell i sin ydmyke skjønnhet i denne farten, 20 knober... Quote I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bern Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Ja, der har vi det. Ellers er det nok bare den trolske stemningen skapt av solens lys på nesten flat Boknafjord 14. januar som har skapt et synsbedrag. Men nyt hekksjøen ... den er jo nærmest sensuell i sin ydmyke skjønnhet i denne farten, 20 knober... Ja, - hekksjøen på bildet er absolutt en statsautorisert Hekksjøgeneral verdig. Mvh Bern Quote Link to post
Walter_S Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Vimpel: Quote Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.