Jump to content

Dette er døde dieseldyr?


larole

Recommended Posts

Min erfaring er at hvis det er dieseldyr, så er det også avfallstoffer (dieseldyr-bæsj) i dieselen. Den er mørk i fargen og farger filtre brune/sorte.

 

 

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Ser du første post i den her tråden. Så ser du hvordan jeg opplevde det når jeg kjøpte båt med dieseldyr. (Her ser du hvordan deg opprinnelige lyse filteret så ut)

 

Etter en omfattende rens av tank, slanger og filterbytter og dyser og bio, ble jeg kvitt problemet og har vært foruten siden. 

 

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

VegJoh skrev 59 minutter siden:

Min erfaring er at hvis det er dieseldyr, så er det også avfallstoffer (dieseldyr-bæsj) i dieselen. Den er mørk i fargen og farger filtre brune/sorte.

 

 

Korrekt.

Dieseldyr er microber og soppsporer og kan ikke ses med det blotte øye.

Det er etterlatenskapene eller dritten etter dem som kan ses.

Dette ser ut som "dieseldyr" for meg. Brun brunsvart gørr er ett dårlig tegn.

Er det kølsvart kan det like godt være slagg i dieselen og ikke dieseldyr.

Uansett tanksjau og bioprotect behandling er nok påkrevd.

 

 

Link to post
Share on other sites

Og så blir spørsmålene:

 

Hvordan har du fått såpass mye vann i dieselen?

  Det kan ha kommet med da du tanket, men sjekk for utette tanklokk.

  Glem teorien om kondens når det er såpass mye vann.

 

Hvordan unngå problemet senere?

 Sørg for mulighet for inspeksjon og avtapping av evt. vann på tanken.

 Bruk for all del ikke emulgator eller såkalt kondensfjærner dersom du har en common rail motor.

 

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

andersb skrev for 3 timer siden:

Lukter minimum en runde med hjelp fra fuel service folket. 

 

Gitt at tanken har normal adkomst (mannlokk), og en har tilgang til litt utstyr i form av kanner, pumpe og mye filler så er dette normalt sett en helt kurant oppgave å gå i gang med selv. Leser om relativt høye kostnader når proffene blir hanket inn til slike jobber og i noen tilfeller er det kanskje påkrevd, men i mange tilfeller er dette DYI.       

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...