Shore Startet 28.August.2020 Del på Facebook Startet 28.August.2020 Mine dekksgjennomføringer, muligens så gamle som båten, 19975, kunne med fordel vært låsbare. Har "mistet" en sesongs forbruk av diesel og tenkte jeg skulle gjøre det litt vanskeligere for de som ikke vil betale sitt eget forbruk. Nå er ikke dette like surt for meg som for en med større tank, motor og båt, det dreier seg kun om rundt 30 liter, men jeg liker ikke at hvem som helst skal ha tilgang til hverken diesel eller vannpåfylling, hva som kan fylles på er like lite interessant som hva som kan tappes av. Problemet er koblinger som sitter kjælkete til, så vil gjerne slippe å skifte selve dekksgjennomføringen. Har vel lite håp om at det finnes å få tak i egne låsbare lokk som passer, men legger ved bilde av eksisterende i tilfelle..... En type låsbart lokk/kopp, som kunne dekket "korken", hadde vært ideell, men måtte kunne demonteres slik at den ikke var til hinder under seiling. En type spiral/fjær har tidligere vært i handelen, vil anyagelig hindre en slange nedi, men dekker ikke for sabotasje slik som påføring av uønsket middel. Det er også greit å beholde full åpning ned til tanken, da dette er eneste måten jeg kan få renset den. Det er et lite hull i vingen på eksisterende skrulokk, men det er så lite så jeg ser ikke helt nytten. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Roger jo Svart 28.August.2020 Del på Facebook Svart 28.August.2020 https://www.westsystem.no/p/20814/dekksforskruvning-fuel-laasbar Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Shore Svart 28.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2020 Ja, jeg har sett at disse finnes, men da må jeg komme til selve påfyllingsslangen og det er så veldig trangt og knotete, så hadde håpet å slippe skifte hele dekssgjennomføringen. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Erik Svart 28.August.2020 Del på Facebook Svart 28.August.2020 Hei. Hvis lokkene for Diesel og septik er lik dimensjon, så er det bare å bytte om på disse , samt slutte å tømme septik før du fortøyer etter helga, så tenker jeg problemet avtar av seg selv ganske fort Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Seilerslask Svart 28.August.2020 Del på Facebook Svart 28.August.2020 Kommer du til slangen og kan sette en ventil på denne under dekk? da er det hvertfall en barriere til... Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 28.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2020 Det er der det er så veldig vanskelig å komme til. Hadde jeg kommet enkelt til slangen, kunne jeg montert ny låsbar gjennomføring, men nedløpet/slangen er så godt skjult. Mulig jeg må rive bort noe for å komme til, de har jo klart å montere den som er der på et eller annet tidspunkt. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.