Jump to content

Hvordan sikre dekksgjennomføring, vann og diesel?

Shore

Recommended Posts

Mine dekksgjennomføringer, muligens så gamle som båten, 19975, kunne med fordel vært låsbare. Har "mistet" en sesongs forbruk av diesel og tenkte jeg skulle gjøre det litt vanskeligere for de som ikke vil betale sitt eget forbruk. Nå er ikke dette like surt for meg som for en med større tank, motor og båt, det dreier seg kun om rundt 30 liter, men jeg liker ikke at hvem som helst skal ha tilgang til hverken diesel eller vannpåfylling, hva som kan fylles på er like lite interessant som hva som kan tappes av.

Problemet er koblinger som sitter kjælkete til, så vil gjerne slippe å skifte selve dekksgjennomføringen. Har vel lite håp om at det finnes å få tak i egne låsbare lokk som passer, men legger ved bilde av eksisterende i tilfelle.....

En type låsbart  lokk/kopp, som kunne dekket "korken", hadde vært ideell, men måtte kunne demonteres slik at den ikke var til hinder under seiling. En type spiral/fjær har tidligere vært i handelen, vil anyagelig hindre en slange nedi, men dekker ikke for sabotasje slik som påføring av uønsket middel. Det er også greit å beholde full åpning ned til tanken, da dette er eneste måten jeg kan få renset den.

Det er et lite hull i vingen på eksisterende skrulokk, men det er så lite så jeg ser ikke helt nytten. 

20200826_100143.jpg

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Det er der det er så veldig vanskelig å komme til. Hadde jeg kommet enkelt til slangen, kunne jeg montert ny låsbar gjennomføring, men nedløpet/slangen er så godt skjult. Mulig jeg må rive bort noe for å komme til, de har jo klart å montere den som er der på et eller annet tidspunkt.

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...