Jump to content

Mercruiser QSD 4,2L, klang i dieseldyse


Swingswong

Recommended Posts

Jeg har en klang i den ene dieseldysen. 
Mercruiser QSD 4,2L
Om jeg legger en skrutrekker mot øret høres det veldig godt. De andre dysene tikker normalt. 
Det er også mulig å høre hvis man beveger hode frem og tilbake over motoren. Om jeg setter skrutrekkeren i området rundt dysen er lyden lavere så det er trolig dysen som lager lyden. Man kan også kjenne at den slår hardere enn de andre. 
Noen ideer om hva det kan være?

Motoren går tilsynelatende normalt. 

Link to post
Share on other sites

Jeg ville definitivt sjekket det. 

 

Er det slik at det er noe annerledes med denne dysen og den har et unormalt sprutemønster, åpningstrykk eller forstøving så kan dette føre til andre skader i sylinder på sikt. 

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Swingswong skrev for 2 timer siden:

Vil det være nok å sjekke retuflowen eller bør de sendes til noen som har greie på slikt?


det er nok smart å sende dem til noen som har greie på slikt. Minges i indre østfold, eller Vestfold elektro-diesel er gode kandidater. 

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...