Jump to content

Ranaplast 530 1987 modell - finnes firmaer /personer som påtar seg rehabilitering av interiør mm?

Charlotte H

Recommended Posts

Vi har hatt en Ranaplast 530 siden 1987. Vi er veldig glad i båten, men ingen av oss er særlig praktiske av oss, så det blir litt "nødløsninger" med Gaffa-tape osv når ting går i stykker :worry:. Båten har vært i opplag på marina i alle år, så utvendig er båten fin. I år fikk vi ny presenning, så båten ser bra ut utvendig :smiley:. Men innvendig er det mer så som så. Vi fikk to nye stoler for noen år siden, men resten er klar for utskifting eller rehabilitering. Rutene må også skiftes. Laternene virker ikke.

Jeg har sett på noen av prosjektene her inne der folk har rehabilitert gamle Rana-båter og sett hvor fint det er blitt! Jeg har forsøkt å lete omkring på nettet for å finne ut om det finnes firmaer eller personer som påtar seg slike jobber, men har ikke funnet noe. Folkene på den lokale marinaen mener jeg bare må skaffe meg ny båt, men for det første så er det altfor dyrt og for det andre så vil jeg mye heller bruke penger på å få Ranaen vår tilbake til "gammel storhet".

Er det noen her inne som kjenner folk eller firmaer som kunne tenke seg et slikt oppdrag? Det ideelle ville naturligvis vært noen som kunne ha den i opplag og "mekke" på den gjennom vinteren. 

CE127A66-7CB2-476C-93CC-37A73C478CB7_1_105_c.jpeg

Kan legge til at jeg selv har selv også en Rana 530. Der har jeg lagt opp nytt elektrisk anlegg, byttet motor, skiftet sidevinduer og sikkert nok gjort endel av det dere ønsker å gjøre. Det er overkommenlige oppgaver det meste. Det hjelper også mye å se videoer på hvordan en gjør ting samt skrive her og få gode tips. Gode bilder og gode beskrivelser betyr mye for hvilken hjelp en får tilbake. 

Ellers har jeg også tatt mål på sittegruppen som du finner her, som dere ønsker å produsere noe selv: 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...