Lazyjack Posted August 30, 2020 Share Posted August 30, 2020 (edited) Har en Simrad Broaband Radar antenne fra rundt 2007 som i dag er koplet opp mot Simrad NX40 kartplotter. Jeg mistenker at plotteren synger på siste verset og jeg lurer på om radarantennen vil kunne brukes mot nyere Simrad eller B&G plotter? Det står kun "Broadband" på antenna, ikke "3G" eller "4G" som jeg ser det står på andre nyere jeg har sett. Edited August 30, 2020 by Lazyjack (see edit history) Quote Link to post
Lazyjack Posted September 1, 2020 Author Share Posted September 1, 2020 Ingen som vet? Legger ved bilde av radarpluggen som går inn på plotteren jeg har i dag. Quote Link to post
abbor Posted September 1, 2020 Share Posted September 1, 2020 BR24 er kompatibel med nyere Lowrance og Simrad plottere (og sikkert også B&G uten at jeg har detaljkunnskap om B&G). Kontakten du har passer ikke. Trenger enten RI10 radarinterface (du har RI11) alternativt en RJ45 til Navico Ethernet adapter. For begge alternativene trenger du også en Navico Ethernet kabel. Quote Link to post
Gunga Din Posted September 1, 2020 Share Posted September 1, 2020 Leste i min manual, jeg har B&G Zeus2 ! så står det att den er kompatibel med • Broadband RadarTM (Broadband Radar) • Broadband 3GTM Radar (Broadband 3G Radar) • Broadband 4GTM Radar (Broadband 4G Radar) se sid 3 https://cache.tradeinn.com/images/pdf/manuales/eng_bandg_manu_zeus2.pdf Quote S/Y Gunga Din Link to post
Lazyjack Posted September 1, 2020 Author Share Posted September 1, 2020 Takk for svar. Da ser det ut til at radaren min kan benyttes mot nyere plotter i Simrad/B&G familien, evt . med tilpasninger. Quote Link to post
Recommended Posts