Jump to content

Hvordan løfte Evinrude 90 E-Tec (2010)?


LyrikRC2

Recommended Posts

alfaalfa skrev On 1.9.2020 at 13.01:

Om du har båten på henger kan du legge en pinne under undervannshuset og vippe fronten av hengeren opp slik at motoren presses oppover...

Skru gjerne opp boltene først.. ;-)

 

Eller garasjejekk. Gir samme effekt, egentlig, men kanskje mer kontrollert. Bruk en trefjøl oppå jekken...

1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk

1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A

2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk

Link to post
Share on other sites

Byttet samtidig propell fra Ballistic 17 til Ballistic 21, den er nok en tanke for tung. Ved full gass får jeg 4800-4900 RPM, men da må jeg trimme maks ut som gjør at baugen begynner å hoppe opp og ned. Tipper 19 passer båten bedre. 

 

Ellers føltes båten enklere å kontrollere med høyere motor, spesielt i vind. 

 

 

Link to post
Share on other sites

E-tec 90 har optimal WOT range mellom 5000 og 5200. Så du har nok rett i at 19 er riktig. Har du forresten sjekket at turtelleren viser riktig? Det har visst vært mye feil på disse.

Redigert av Napoli (see edit history)

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Link to post
Share on other sites

LyrikRC2 skrev for 4 timer siden:

Tidligere eier av båt og motor jobbet hos autorisert Evinrude verksted så regner med at dette er ok. 

Men nå vurderer jeg å selge motoren. Kunne tenkt meg en nyere motor for å få motorhavari forsikring. 

90 e-tec passer veldig godt til Weslingen da ;)

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...