Kaskazi Startet 3.September.2020 Del på Facebook Startet 3.September.2020 Jeg har en luke i båten som holdes oppe av en gassfjær. Denne begynner å bli litt slapp, så den sliter med å holde luken oppe, særlig hvis det er bevegelse i båten. Har etter litt om og men kjøpt en ny fjær og hadde tenkt å flytte over endeleddene fra gammel fjær til ny. Endeleddet på den "butte" enden gikk greit å få av, mens endeleddet på det tynne stemplet satt som fy, stemplet går rundt , såjeg måtte skru fast stemplet i en skrustikke for å få det av. Så ut som om det var benyttet en eller annen form gjengelim. Spørsmålet er, hvordan sette på endeleddet på stemplet uten at det skades av verktøy? Er den noen triks? Er det nødvendig å bruke gjengelim (Locktite)? Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 3.September.2020 Del på Facebook Svart 3.September.2020 Stempelet er vel en stålstang, så da ville jeg bare spent fast i skrustikken med et par treklosser mellom for å unngå å skade overflaten. Jeg ville bare skrudd «godt fast» uten å bruke gjengelim. Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 4.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2020 Ruby skrev for 20 timer siden: Stempelet er vel en stålstang, så da ville jeg bare spent fast i skrustikken med et par treklosser mellom for å unngå å skade overflaten. Jeg ville bare skrudd «godt fast» uten å bruke gjengelim. Takk! Godt forslag, jeg prøver det. Finner litt myke trebiter og legger imellom på skrutvingen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.