Jump to content

Sjøfartsdirektoratet om dødsulykker i sommar.


Ask

Recommended Posts

En forskjell fra tidligere år er at utenlandske fisketurister stort sett har vært fraværende. På trøndelagskysten har disse utgjort en betydelig del av ulykkesstatistikken de senere år. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Det hadde nok vært en til på den statistikken i år, av mann druknet ved brygge, hvis ikke jeg hadde vært i båthavnen den ene kvelden... Reddet opp en overstadig beruset mann som falt fra brygga sent på kvelden i en båthavn der vi overnattet alene. Det var ingen stiger i nærheten, og jeg tror ikke han hadde kommet opp på egen hånd. 15C i vannet. Jeg støtter krav om stiger hver X meter. Også på flytebrygger.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Seilars skrev 1 time siden:

Interessant å lese. Ikke uventet så skjer det endel ulykker i havner, og jeg har lenge ment at man bør ha flere redningsstiger på brygger.  Har man ikke redningsstige, så bør man studere båtene i nærheten av egen båtplass. 

 

 


Jeg har også reagert på manglende stiger langs flere brygger. På forsommeren i år ble vi vekket av en Politimann i Sandvika, Død mann funnet i vannet 50m foran båten vår. Hva som hadde skjedd vet jeg selvfølgelig ikke, men da vi gikk langs brygga senere tenkte jeg at her er det ikke mange steder å komme seg opp hvis man detter i vannet....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...