Jump to content

Ungdomsbåt?


thomasschlytter

Recommended Posts

Hei.
Jeg leter etter en ungdomsbåt, helst fra 14-18 fot.

Kommer til å bruke denne til dagstur osv. Kravene mine er: Styrkonsoll med vindskjerm, 2+ sitteplasser, ligger godt i vannet.

Ønsker en båt som ligner GRP 425, Galia 475, Emili 460 og morgan 485. Kul og moderne båt altså :-)

Noen som vet om noen sterke alternativ?

Redigert av thomasschlytter (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Litt diffust hva du ute etter....og ikke minst budsjett.... skriv gjerne litt om hva båten helst skal inneholde...

Det ser ut til å være skjærgårdsjeep du tenker på?

Hva skal den brukes til? Fiske med stang eller garn og line, vannski, holmeturer, sige rundt på sakte fart......

Junior har i år gått til anskaffelse av en yamarin 4730 m/70hk yamaha 2-takt og er strålende fornøyd med den. Den har 2 sidekonsoller og kalesjetrekk i midten, altså meget lun akter benk.

 

Ellers kan du se på yamarin 5010/5020/5220/56sc/cc osv, 490 og 5400 hvis du ønsker litt eldre.

Amt og Ryds har flere pene modeller i størrelsen du tenker på...

Ibiza 16/17....

 

Jeg ville kjøpt så stor som mulig pga at det gir økt komfort og bedre sjøegenskaper generellt....

 

Link to post
Share on other sites

Bella 441R, 471R, 500R, 620Dc, 621Dc

Sessa Key Largo 16/17 og større

White Shark 17.5 og kanskje neste størrelse også

Nimbus Nova 19/20 har vel også utenbordmotor.
Oceanmaster 550 eller 605

 

Du har et hav av muligheter. En god White Shark Med nyere motor hadde vært min favoritt, tror jeg. Det den evt mangler på kulheten tar den igjen på råheten. Så da blir den kul likevel.

 

Lykke til

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...