Jump to content

Sjøkart opp Drammenselva? Farled - dybder


HJW

Recommended Posts

alfaalfa skrev 13 minutter siden:

-og skal du lengre opp mot Kongsberg er det bil eller kano som gjelder

 

Av respekt for privatlivets fred, ville jeg ikke publisere hans adresse (Ø.B.). Men han er en hyggelig, driftig kar. Hvis du gjør et Googlesøk, er det ikke han med Ronny som mellomnavn på Konnerud...

 

Kongsberg er nok et håpløst prosjekt med kano også. Du kan muligens komme deg til Fiskumvannet...

Fant ut at det kartet jeg tenkte på, må ha vært for hele 15 år siden.

Den tidligere turistbåten gikk forbi Mjøndalen og helt opp til Hellefossen ved Hokksund.

 

 

Redigert av Tenk Selv (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Tenk Selv skrev 10 minutter siden:

 

Av respekt for privatlivets fred, ville jeg ikke publisere hans adresse (Ø.B.). Men han er en hyggelig, driftig kar. Hvis du gjør et Googlesøk, er det ikke han med Ronny som mellomnavn på Konnerud...

 

Jeg kjenner ikke noen "han" som du sikter til, men tenkte hvilket bynavn jeg kunne spøke med som lå lenger opp i elven og som andre her på forumet ville kjenne til.

Så om jeg nå avslørte noens privatlivets fred var det helt ukjent for meg.

Link to post
Share on other sites

alfaalfa skrev for 1 time siden:

Så om jeg nå avslørte noens privatlivets fred var det helt ukjent for meg.

Den var myntet på trådstarter... Skulle sitert mer nøyaktig, det gikk dessverre litt for fort.

Ingen beskyldninger rettet mot noen fra min side egentlig.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Løfter denne tråden. 

Skal en tur opp elva til ca ved Solbergelva i morgen. Ser sjøkartene stopper etter brua ved Gulskogen, og linkene til dybdekart.no virker ikke lenger. 

 

Er ukomfortabel med å kjøre opp der uten kart eller anvisning. Ser sandbankene på gulesider flyfoto, men tipper at man ikke ser ting som er dypere enn ca 0,5m.

 

Så kan noen gi en beskrivelse av riktig sporvalg fra der kartet slutter og frem til Solbergelva?

 

Øst eller vest for sandbanken ovenfor Gulskogen?

Hvilken side av Langesøya?

 

Takker for hjelpen :flag_bp:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Først må du nokk se litt på himmelretningene. Her renner elva fra vest mot øst. Gå nord for sandbanken, altså mot Åssiden elvepark og hold langs land opp til campingplassen, deretter krysser du skrått over og passerer Langesøya på sørsiden. Her kan du ligge plassert mot Langesøya. Se opp for grunnen på østenden av øya så ikke gå for nær her. Det er også mulig og gå på andre siden av øya men her er renna mindre og mer kronglete og finne, da du også har en grunne på utsiden av Pålsøya. Fra Langesø er det bare og holde mitt i elva til du er oppe ved bryggeanlegget. Greit også og være oppmerksom grunnen på vestenden av Langesøya. Det er god dybde helle veien og ekkoloddet trenger ikke vise under 4 meter.

Karutsnitt.PNG

Link to post
Share on other sites

 

 

Så det litt for sent, men takk for hjelpen :) Tok en tlf til der jeg skulle og fikk noen instruksjoner derifra.

Kjørte samme spor som du tegnet og det minste jeg hadde på loddet var ca 2,5m ved vestspissen av Langesøya.

Gikk veldig greit, men uvant og litt guffen følelse å "kjøre blindt" uten sjøkart der man ikke er kjent.

 

IMG_3242.jpg.ae335adce39e811edd353411bdfa90c2.jpg

 

IMG_3243.jpg.b764225d3769a51157d5c12caaa770c0.jpg

 

7 hours ago, Ttopp said:

Ser sonar karte til navionics har en del dybder

 

Ser det nå. Veldig godt tips som hadde gitt enda en indikasjon på at tenkt sporvalg stemte om jeg hadde sett det i forkant :)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...