Jump to content

Formsydd opplagspresenning seilbåt


Fornomas

Recommended Posts

Har kjøpt en 37 fots seilbåt og skal kjøpe opplagspresenning. Båten skal ligge på vannet. Jeg lurer på om noen har erfaringer og råd. Det står mellom 2 typer. Den ene fra Norena, hvor presenningen ligger på stativ og den andre fra Alf Hansen, hvor man syr på en lomme ved hver rekkestøtte. Den har en strikk og taustump til å feste mot manntauet.   Uavhengig av pris, lurer jeg på om noen vet bedre enn meg hva jeg skal velge. Jeg vet nemlig ingenting

Redigert av Fornomas (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dykker skrev 11 minutter siden:

Norena har mye kraftigere stativen de andre. Jeg kjøpte fra Norena til min 2006 Bavaria 37 Cruiser sist høst. Skreddersøm pressening med bl a hemper til rekkestøttene. Innvendig er det strikk som festes til wirene langs rekkestøttene.Kalesjen er tredelt.

IMG_20200321_132859439_HDR.jpg

IMG_20200321_133013577.jpg

Resized_20200222_1700531.jpg


Hva koster noe slikt egentlig?

Link to post
Share on other sites

Dykker skrev 25 minutter siden:

Norena har mye kraftigere stativen de andre. Jeg kjøpte fra Norena til min 2006 Bavaria 37 Cruiser sist høst. Skreddersøm pressening med bl a hemper til rekkestøttene. Innvendig er det strikk som festes til wirene langs rekkestøttene.Kalesjen er tredelt.

IMG_20200321_132859439_HDR.jpg

IMG_20200321_133013577.jpg

Resized_20200222_1700531.jpg

Ser veldig flott og solid ut. Har du inntrykk av at rekka tåler vekten godt? 

Redigert av Fornomas (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Alt på rekka er jo fordelt på antall støtter fra mønet. Ikke noe problem. Stativet og presenningen rører seg nesten ikke i sterk vind. Ved kraftig  snefall, så sklir snøen av. Kostet rundt 35 båtlapper, men varer vel lenger enn båten både presenning og stativ. Veldig god gjennomlufting også.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...