Jump to content

Tette vinduer på Viksund 660.


cosmo

Recommended Posts

Har planer om å demontere vindusrammer og tette på nytt. Men finner lite info om eventuelle pakninger som kan byttes. Leser om butyltape og om butylmasse som kan benyttes til dette. Noen som kan komme med tips før jeg demonterer og finner ut at jeg må skaffe deler? Har sett for meg å fuge med butylmasse og sette sammen.

Link to post
Share on other sites

Ertec er mest sannsynlig produsenten av rammer i din båt.
Du bruker butylmasse eller tape som du legger rundtåpningen før du setter rammen inn igjen. Butyltape er grisedyrt men litt mindre klebrig enn butylmasse i tube. Jeg ville bare brukt butylmasse.
Det er viktig at du finner riktig profil på listene du trenger. Det kan du finne på Otto Olsen blant annet.

Link to post
Share on other sites

Da er det fuget rundt vinduene med Sika 591.  Ok produkt, men var gått ut på dato og var tung å jobbe med. Men selve pakningen som holder glasset så bra ut. Det hadde dannet seg grønske nedi der. Pakninger skal skiftes neste år. Men jeg vil gjøre rent og fylle opp med noe ala vaselin for å holde vannet ute så lenge . Ser at biltema har vaselinspray. Dette kan hende er en ok måte å få injisert vinduene med dette siden det følger med et rør som kan føres ned mellom glass og pakning. Ser for meg at dette vil tette godt og i tillegg være bra for gummien. Noen som har råd om andre produkt og påførings metoder?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...