Aslakf Startet 7.September.2020 Del på Facebook Startet 7.September.2020 Har problem med at når motoren tiltes opp og motoren går på full speed, fusker den etter en liten stund. Bensintilførselen og pumpe er skiftet ut. Har noen erfaring med at motoren kuttet innsprøytningen når turtallet blir for høyt. Ikke original propell. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tskjei Svart 7.September.2020 Del på Facebook Svart 7.September.2020 Det kan være tette filter. Denne har sikkert flere filter og 2 pumper. En lavtrykkspumpe og en høytrykkspumpe. Høytrykkspumpen sitter i VST. Det er en liten tank som sitter på motoren og som høytrykkspumpen står i. Her kan det samle seg skit i filter bl.a. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
-morten- Svart 7.September.2020 Del på Facebook Svart 7.September.2020 Jeg fikk problemer med en Merc/Yamaha 2002 etter vann i bensin. først ble injektorer og el bensinpumpe skiftet, og trodde det ble bra.. begyndte å fuske og vibrere igjen, og skifta også den mekaniske bensinpumpa. Injektorene er lite glad i vann. men fjusking kan jo være så mangt. Plugger, pluggledninger, filter, tenning, coiler osv. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post Share on other sites More sharing options...
69optimist Svart 7.September.2020 Del på Facebook Svart 7.September.2020 Du er sikker på at det ikke er turtallsperren som slår inn? Om du reduserer pådrag ørlite slutter det å fuske da? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Aslakf Svart 8.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2020 Takk for svar. Som jeg skriver Kan det virke som om motoren kutter bensintilførselen ( turtallsperre). Har aldri opplevd dette på en båtmotor. Er påhengsmotorer med elektronisk innsprøytning innstilt slik at hvis turtallet blir for høyt, så skal den kutte innsprøytningen ( resultat->fusker). Kan i så fall årsaken til for høyt turtall skyldes at propellen ikke har original dimensjon/vridning. Det er montert stålpropell, usikker på type/vridning. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Odyssevs Svart 8.September.2020 Del på Facebook Svart 8.September.2020 Om propellen tillater max turtall og likevel har motoren ikke nådd max skyvkraft vil det kunne skje. Som spurt over, om du reduserer turtall bittelite grann gpr den da gjevnt? Hvis ikke ville jeg lete bland de andre årsakene også nevnt over. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 8.September.2020 Del på Facebook Svart 8.September.2020 hvaslags turtall skjer dette på og hvilken båt står den på? Stigning og fart hadde også vært kjekt å vite, så kan man sjekke hva prop.kalkulatorene sier Dette e vel yamaha 1,8 liter blokka, mener 6000 er maks anbef.rpm Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.