Guest Startet 7.September.2020 Del på Facebook Startet 7.September.2020 Hei godtfolk! Har nettopp kjøpt meg seilbåt og ser på mulighetene for å få alt av instrumenter tilgjengelig over WiFi slik at jeg kan bruke navionics på tablet til hovednavigasjon (og heller bruke plotter for kontrollsjekker og evt visst tablet stopper fungere). Har null peiling på dette med båtelektronikk, så vil gjerne høre om det er noen på bp som har noen erfaringer. Har tidligere seilt med navionics på tablet og dette syntes jeg er veldig enkelt å forholde seg til i forhold til en kartplotter. Båten jeg har kjøpt har alt jeg trenger, men dog gjerne noen år gammelt og det hadde vært kjekt å få dette 'online'. Båten har følgende: Furuno GP-33 Philips PCP-211 chart plotter Raymarine C90w chart plotter Navico Corus C700DC Raymarine AIS 500 Raymarine ST60+ Depth Raymarine ST60+ Speed Raymarine ST60+ Wind Raymarine ST60+ CH Wind Raymarine ST6001 Autopilot Raymarine ST60+ Graphic Lewmar Autopilot 89300037 Direct Drive Har sett meg ut en Shipmodul MiniPlex-3Wi-N2K, men ser fra tidligere poster at også YakBitz har en lignende løsning? Er det noen her inne som har erfaring med å installere en multiplexer ombord på båten sin? Blir alt av vind/dybde/AIS tilgjengelig på navionics på tablet, og har den muligheter for å sende feedback til autopilot? Hva slags begrensninger har et slikt system? Hva annet enn selve multiplexeren må jeg evt gå til innkjøp av? Takker for alle svar :) Sitér dette innlegget Link to post
uenneokejkdn Svart 11.September.2020 Del på Facebook Svart 11.September.2020 Jeg har Yacht Devices sin på min seilbåt. Veldig enkel å installere. Kobler opp mobil eller PAD på wifi og da har jeg dybde, kurs og lokasjon på Navionics plug and play. Om jeg går til nettadressen for wifien får jeg også opp alt som finnes på NMEA som web gauge i nettleser. Så jeg kan få opp temperatur i sjøen, true/apparent wind, etc. Funker flott for mitt bruk. Har ikke kartplotter. https://www.yachtd.com/products/wifi_gateway.html Sitér dette innlegget Link to post
Zhik Svart 12.September.2020 Del på Facebook Svart 12.September.2020 Sjekk denne: https://www.sailtuv.no/products/nmea-wifi-router Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.