Geir Stokkeland Startet 10.September.2020 Del på Facebook Startet 10.September.2020 Jeg har en eldre Evinrude Angler 5-hester, serie nummer starter på 5603 som kan tyde på at det er en 1966 modell men det er jeg ikke sikker på. Hendelen for fast/start/stopp på siden vil ikke stå i start posisjon når snora dras, så den er svært vanskelig å få start på. Når den først starter går den jevnt en kort stund, så slokner den. Pluggene er fine, ser ut til å få passe med tilgang på bensin. Og ny bensin. Hva kan være problemet? Jeg vil gjerne ha kontakt/respons fra noen som har hatt/har denne. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
softice Svart 11.September.2020 Del på Facebook Svart 11.September.2020 Hej.Jeg vil tage karburatoren af og få den renset. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jerognal Svart 11.September.2020 Del på Facebook Svart 11.September.2020 IOM at den går en stund så kanskje bensinpumpe er def? Går den når du pumper på blæren på slange? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VegJoh Svart 11.September.2020 Del på Facebook Svart 11.September.2020 Geir Stokkeland skrev for 21 timer siden: Hendelen for fast/start/stopp på siden vil ikke stå i start posisjon når snora dras, så den er svært vanskelig å få start på. Jeg ville kanskje begynt med å finne ut hvorfor hendelen ikke vil holde seg på plass i startposisjon når du drar i snora (hvis jeg leser innlegget ditt riktig) Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post Share on other sites More sharing options...
gon Svart 12.September.2020 Del på Facebook Svart 12.September.2020 Jeg har en helt lik motor, -68-modell, fra den tid ingen lagde bedre motorer enn Evinrude. Denne motoren er nesten uutslitelig, men den har gammeldags stiftetenning. Min hadde ligget ubrukt i mange år da jeg fikk den, og den hadde en del nykker til å begynne med, ikke helt ulik de du sliter med. Jeg skiftet alt av tenningsdeler (spoler, stifter, kondensatorer), og etter det har motoren både vært lettstartet og pålitelig. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Geir Stokkeland Svart 18.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2020 Tusen takk alle sammen for gode svar! Jeg skal se hva jeg får til. :) For å svare på det ene spørsmålet, ja motoren går en stund, men så blir blæra på slangen litt slappere. Ikke utenkelig at pumpeskifte ville være bra. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Geir Stokkeland Svart 18.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2020 Hei "gon", du som har 1968 modellen. Har du noe bilde/foto på hvordan hendelen på siden stopper i hakket som indikerer "start"? Hendelen glipper til "stop" idet snora dras, og det skal ikke være nødvendig å holde fast hendelen mens en drar startsnora. Jeg tenker slik at jeg får begynne med den først? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jerognal Svart 18.September.2020 Del på Facebook Svart 18.September.2020 Geir Stokkeland skrev for 1 time siden: Tusen takk alle sammen for gode svar! Jeg skal se hva jeg får til. :) For å svare på det ene spørsmålet, ja motoren går en stund, men så blir blæra på slangen litt slappere. Ikke utenkelig at pumpeskifte ville være bra. Joda men du må teste om motor går videre ved hjelp av manuell pumping. Gjør den det så har bensinpumpen problemer. Hjelper det ikke å pumpe på blæren so ville jeg sett på den hendelen.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.