Jump to content

Suzuki 9.9b efi gass-pådrag


seil69

Recommended Posts

Har kjøpt en ny suzuki 9.9b efi med styrekult. Når jeg har startet motor og vrir på gassen får jeg ca 3/4 gass nesten umiddelbart. Når jeg vrir videre

skjer det nesten ingen ting før jeg er kommet nær maks vridning. Da får jeg full gass. Dette kan da ikke være riktig. Skulle tro en fikk jevnt pådrag

etter hvert som en vrir på gassen. Har kontaktet forhandler som sier dette ikke er noe å gjøre med. Synes dette er rart, og kan være farlig dersom

en som ikke er kjent med motoren bruker den.  Noen med ergaringer/synspunkter her ???

 

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Enig med ballistic. Ta av motordekselet og se om noe er galt. Hjelper ikke dette, drar du tilbake til forhandler og forteller dem om problemet. Insister på at de selv tester motoren og går god for at dette er normalt på en ny motor.

 

Har selv hatt lignende problem med en Mercury 9,9 som ble sendt til verksted, og kom tilbake "som ny" (ikke som i ditt tilfelle vel og merke), etter et justering av gass/girvaier. 

 

Jeg vil påstå at det ikke er unormalt med litt dødgang i rorkulten. Om det likevel stemmer at du "nesten umiddelbart" får 3/4 gass, for så å måtte vri til maks for å få siste 1/4 tror jeg noe er galt.

 

Hold oss gjerne oppdatert! Det er uten tvil andre med samme problem, og har det skjedd deg, kommer det helt sikkert til å skje noen andre også, dessverre. Har troa på at dette ordner seg:)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...