seil69 Startet 11.September.2020 Del på Facebook Startet 11.September.2020 Har kjøpt en ny suzuki 9.9b efi med styrekult. Når jeg har startet motor og vrir på gassen får jeg ca 3/4 gass nesten umiddelbart. Når jeg vrir videre skjer det nesten ingen ting før jeg er kommet nær maks vridning. Da får jeg full gass. Dette kan da ikke være riktig. Skulle tro en fikk jevnt pådrag etter hvert som en vrir på gassen. Har kontaktet forhandler som sier dette ikke er noe å gjøre med. Synes dette er rart, og kan være farlig dersom en som ikke er kjent med motoren bruker den. Noen med ergaringer/synspunkter her ??? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ballistic Svart 11.September.2020 Del på Facebook Svart 11.September.2020 høres ikke riktig ut. Ville ha sjekket vaier/overføringer for å utelukke at ikke noe er gått ut av sporet eller henger. Ser du hva som skjer om du kjører uten motordeksel? Går motor på normal tomgang før du setter den i gir? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teresa Svart 11.September.2020 Del på Facebook Svart 11.September.2020 Enig med ballistic. Ta av motordekselet og se om noe er galt. Hjelper ikke dette, drar du tilbake til forhandler og forteller dem om problemet. Insister på at de selv tester motoren og går god for at dette er normalt på en ny motor. Har selv hatt lignende problem med en Mercury 9,9 som ble sendt til verksted, og kom tilbake "som ny" (ikke som i ditt tilfelle vel og merke), etter et justering av gass/girvaier. Jeg vil påstå at det ikke er unormalt med litt dødgang i rorkulten. Om det likevel stemmer at du "nesten umiddelbart" får 3/4 gass, for så å måtte vri til maks for å få siste 1/4 tror jeg noe er galt. Hold oss gjerne oppdatert! Det er uten tvil andre med samme problem, og har det skjedd deg, kommer det helt sikkert til å skje noen andre også, dessverre. Har troa på at dette ordner seg:) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
tobba Svart 12.September.2020 Del på Facebook Svart 12.September.2020 Har samme motor og da den var helt ny, fusket den fra 3/4 turtall og oppover. Forhandler så da at propellen ikke passet til min Askeladden 2210. Forhandler satt på riktig propell, og vipps så var alt iorden. Kanskje dette kan være et tips? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
enslagsgjest Svart 12.September.2020 Del på Facebook Svart 12.September.2020 Prøv å gi på mens den står i fri, da får du sett om det er propellen (hvis den ikke har turtallsperre i fri da) Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.