Jump to content

Frakt av 27 fot fra Øst til Vestlandet, rimeligst.


Corona

Recommended Posts

Det absolutt rimeligste er som regel lastebilfrakt. Da har du en del høydebegrensninger. Du må vite hvor høy båten er fra nederste punkt til øverste når den ligger på en bil. Er den over 3 meter, så kan du fort få litt problemer og må over på en lav tralle. Men alt dette er som regel mulig å få til. 

Neste alternativ er jo skips frakt. Da har ulvan rederi vært ganske greie å komme overens med. 

Er det en båt med lavt drivstoff forbruk og meget god teknisk stand, så er det mulig å frakte båter på egen kjøl uansett årstid. 

Men enda en gang som @Sjeldenutpå skriver. Kom gjerne med båttype og teknisk tilstand. Da er det mye lettere å anbefale transport hjem for deg.

Link to post
Share on other sites

Lastebil er nok noe mer kostbart enn med skipsfrakt. Er ikke mer enn ca 2 år siden jeg fikk in båt med samme dimensjoner fraktet fra østlandet til Egersund. Lastebil var ca dobbelt så dyrt som med båt. Husker ikke lengre hvem jeg kjøpte frakten hos, men var Ulvan sin båt om jeg ikke husker feil. Skal den fraktes på lastebil, så kreves det følgebil samt du som nevnt har høyde begrensninger.

 

Tenker frakt med lastebil fort kommer opp i 25-30000 å kanskje mer, alt etter hvor på Vestlandet dette er. Båt frakt er nok rundt halvdelen. Husk at lastebil å følgebil skal kjøre tur/retur. da kan det fort bli at lastebil må ha 2 sjåfører grunnet hviletid eller overnatte på hotel. Alt dette koster dyrt i 2020.

Link to post
Share on other sites

LALUNA II skrev 18 minutter siden:

3 meter bred og under krever ikke følgebil ;-) er den 3.01 så kreves det

 

Å svært ofte så er den over 3m når den oppgis til 3m. Å med dagens bøte satser, så tar ikke vognmenn noen sjangser heller. 

Vekt/bredde/lengde passer omtrent med Scand Nordic å tilsvarende båter. Har denne da targa bøyle, kan den fort bli for høy uten å måtte demontere denne. Men TS bør komme med litt mer opplysninger.

 

Link to post
Share on other sites

Fant frem gamle tråden hvor jeg spurte om dette for 2 år siden. Da var lastebil frakt Larvik-Egersund 24500kr med følgebil. husker jeg måtte plusse på 10k om jeg skulle ha den med lastebil fra Vestfold hvor båten lå.

 

Nu brukte jeg båtfrakt i stedet, å det kom om jeg ikke husker feil på litt over det halve.

Brukte da disse i Bergen til å organisere dette.

https://www.kyst1.no/vaarteam

Mener det var en Ulvan båt de fikk den ombord på.

 

Tenker prisen nok har gått op noe siden den gang.

Link to post
Share on other sites

Corona skrev for 4 timer siden:

Takker for mange fine/gode svar, båten er ein fjord 27 selcruser, motoren er ein Volvo Penta tamd 31a, motoren skal virka greit men eg har ingen kjennskap til desse motorene, båttypen har nok ingen problem med å gå fra Oslo til vestlandet.

Før du evt bestiller lastebil transport, så sjekk nøye bredden på den. Surt å plutselig få nye pris i tryna om den er 1cm ekstra i bredda.

Men hvor på Østlandet skla den hetes ifra, å hvor skal den til?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...