Jump to content

Vp md2b stopper kontant når jeg prøver å få den i forover. Girproblem?


Laffen67

Recommended Posts

Har en vp md2b som jeg lot en mann ta en liten prøvetur i skjærgården i tønsberg med. Han satte kursen rett mot Oslo og når han kom til Horten fikk han trøbbel med bastøferga og banket giret i revers for å unngå kollisjon. Etter det er det ikke mulig å få den i gir forover.  Maskinen måler som en katt og jeg får den i revers men motoren stopper kontant når jeg prøver å få den i gir forover. Er det geni der ute som har greie på hva problemet med kassa kan være. Husker ikke om kassa er en RB eller MS men er av typen som har separat olje for giret fremover men deler olje med reversen. Fylte olje kort tid i forveien på girkassa men synes jeg den virket noe tørr da jeg fikk tilbake båten i drøbak, han hadde fått redningsselskapet til å taue seg ditt fra horten?😣. Blitt veldig glad hvis noe glupe hoder der ute har noen tips for å få meg videre. 😊

Redigert av Laffen67
Stavefeil (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...