Jump to content

Hvordan finne år og modell kun ut ifra selve serienummeret Yamaha 115 4 takt


tnuis

Recommended Posts

Heisann,

Hos meg er klistremerket falt av, men jeg tror jeg har klart å finne selve serienummeret (banket inn i blokka bak startmotor) og det nummeret lyder 2047001.

Er det noen som kan eller vet hvor man kan slå opp dette serienummeret i Yamaha's databaseI/lister for å finne all informasjon på den?

Jeg vet det er mulig, men evner ikke å finne dette gjennom google.

Motoren sies å være en 2002 modell (4-takt Fuel Injection). Jeg har kommet så langt at jeg vet det må være en av følgende modeller:

F115A
115TLRA (Usikker på om F står for Fuel Injection, isåfall kan det ikke være denne)
115XLRA (Usikker på om F står for Fuel Injection, isåfall kan det ikke være denne)
F115TJRA

F115TLRA

F115TXRA

eller
LF115TXRA

 

 

P.S. Har sjekket opp diverse delenummer på den slik som blant annet ECM (68V8591A01) og ifølge det jeg kan finne skal det være produsert i 2001. Dvs at det kan stemme at motoren da er fra 2002. Vet heller ikke hvordan jeg måler om det er Lang stamme eller Extra Lang.

Har også sjekket med YDS Diagnostics og det ser ut til at denne motoren ikke støtter de områdene som trengs for å lese av serienummer og totalt antal timer den har gått. Min forståelse er at den type informasjon skal ligge under "Data Logger" som jo da vises som "Unavailable". Typisk.....

På forhånd takk:)


40107315-FF51-42A9-B89B-967402BEA392.jpeg.75d6cbac19d496403bb7f2a90e3dcf76.jpegIMG_7841.PNG.246ac4f9447aea14fb469e0b73ea0570.PNG

IMG_2244.JPG.6174067c6865aed34c8e19a6f3f79e7d.JPG

Redigert av tnuis (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hadde samme problem paa min f80 2002, fant tilslutt nummeret hos små båt registeret!  Yamaha veit om problemet med klistre lappene sine men hadde ingen løsning der og da.. 

Er også en klistre lappe under dekselet ved register reima, hvis den er der enda, det matchet serie nummer , utenom enkelte tall

(Og den sære qr koden preget på blokka er nok til fabrikken sin bruk)

Redigert av Furu (see edit history)

Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002

Skipsvrak i norge på google.     Furuholmen28.com

Link to post
Share on other sites

Furu skrev 8 minutter siden:

Hadde samme problem paa min f80 2002, fant tilslutt nummeret hos små båt registeret!  Yamaha veit om problemet med klistre lappene sine men hadde ingen løsning der og da.. 

Er også en klistre lappe under dekselet ved register reima, hvis den er der enda, det matchet serie nummer , utenom enkelte tall

(Og den sære qr koden preget på blokka er nok til fabrikken sin bruk)

Ja, det er nettopp det at jeg holder på med å få den registrert i småbåtregisteret. Båten hadde aldri vært registrert der enda så den er nå registrer, men de venter på serienummeret til motoren fra meg. Jeg er temmelig sikker på at dette må være serienummeret, men skulle gjerne ha hatt resten av informasjonen også. Har ingen klistremerke under dekselet ved registerreimen. Sjekket hele motoren over 20 ganger. Fant dette nummeret banket inn i blokka bak startmotoren etter et tips jeg leste et sted, men det gjaldt en annen modell da. Jeg vet det finnes lister som man kan lete opp serienummeret på også vil den gi resten av info ifht årsmodell, stammelengde, modell ifht til øvrige bokstavene osv osv..... Håper det kanskje er noen her som vet dette og muligens en Yamaha mekaniker som har de rette tilgangene:)

Redigert av tnuis (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...