Jump to content

C-MAP MAX brikke - Dato


Skibevik

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en brikke fra Nautisk fritid som skal ha blitt generert i august 2020, men hvor det på brikken står februar 2020.

 

Ifølge Nautisk fritid er dato på C-Map MAX brikken den dato C-MAP sist oppdaterte sin database.

 

Dette var overraskende for meg da jeg trodde databasen ble oppdatert løpende -  kartet er  isåfall 6 måneder gammelt.... nytt rutesystem for Kattegat er da heller ikke med....
 

Den nettbaserte versjonen (APP)  er kanskje mer oppdatert ?

AC4C4D5C-829A-41D6-A320-B1C1C97F8C3A.jpeg

Link to post
Share on other sites

Det går ikke an å oppdatere CMAP MAX brikker online, i alle fall ikke den orange brikketypen jeg har (C-Card). Disse må sendes til eksempelvis Nautisk fritid for oppdatering.

 

Spørsmålet mitt gikk i utgangspunktet på versjonen av kart som ligger på brikken når man kjøper den. Som i mitt tilfelle var kartet fra februar 2020, selv om brikken ble kjøpt i august 2020. 

Etter å ha sjekket med både Nautisk fritid og C-Map support viser det seg at databasen ikke er oppdatert siden februar 2020.

På spørsmål til C-Map på hvor ofte de oppdaterer databasen fikk jeg til svar ca en gang per år.

 

Redigert av Skibevik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...