Jump to content

Kobling av KUS digitalt voltmeter.

Stephan

Recommended Posts

Mitt gamle analoge voltmeter gadd ikke mer, så jeg måtte få et nytt. Det ble et KUS digitalt fra Maritim. Jeg  regnet med at det lå en lapp om kobling i esken, men nei. Det har fire ledninger, rød, blå, brun og gul, Den røde er vel til strøm fra batteri via tenningslåsen, men de tre sistnevnte?

Stephan skrev for 6 timer siden:

Hei Okkaby,

Takk for svar med vedlegg. Jeg har bladd gjennom vedlegget flere ganger, men finner bare en mengde bilder av ulike  instrumenter, ikke  noe konkret koblingsskjema for Kus digitalt voltmeter.

Tja siste bilde i bilderekken på venstre side når en åpner siden viser jo bilde som Furu la inn over her.

Så kanskje pusse brillene:-)

Hei Stephan. Du har rett.  Jeg tror ikke det bildet over her stemmer med voltmeteret ditt. Fargene stemmer ikke, og voltmeteret ditt har ingen "svart til sensor" ledning.

Mitt tips: Blå er negativ, rød er positiv, gul er valgfritt gult baklys og brun (orange?) er rødt baklys.

Edited by Trulte37 (see edit history)

Ideell båt er den som ikkje får større fart

enn at føraren reagerer like snart

Det ligger ofte samme papir i alle disse.

Å fargene er like på alle bortset fra den svarte ikke brukes på voltmeter. De andre 4 er like.

Brun har jeg tilgode å se på disse. Sikker på det ikke er orange? 

Har sjøl montert både KUS å Wema, å alle er like