JohHans1 Startet 18.September.2020 Del på Facebook Startet 18.September.2020 Nå trenger jeg gode tips.... SB motor kobler ikke til forover, bare akterover 😥 For å få koblet fri igjen nå hendelen forbi nøytral-posisjon og et stykke frem der den tidligere koblet forover. Har forsøkt å koble bort strøm (hovedbryter) i flere minutter, men uten synlig effekt. Alt virket utmerket i formiddag, men nå ser det mørkt ut for resten av helgen, ikke så lysten på å gå bare med en motor, blir tilnærmet umulig å styre Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 18.September.2020 Del på Facebook Svart 18.September.2020 Gir eller drevinstallasjon? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
brs Svart 18.September.2020 Del på Facebook Svart 18.September.2020 Hvis disse motorene står i en Sealine 35 så er det drevmontasje. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
JohHans1 Svart 18.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2020 Drev, dph Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 18.September.2020 Del på Facebook Svart 18.September.2020 Ok, drev. Kan høres ut som det er aktuator og/eller girvaierrelatert. Men det koster ikke noe å gjennomføre en kalibrering av spakene som en første aksjon for å se om dette gjør noen forskjell. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
JohHans1 Svart 18.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2020 Takk for svar. Har forsøkt å kalibrere, men uten at det ble noe bedre, så får starte feilsøking ved aktuatoren i morgen, motoren er ennå for varm til at det er behagelig å ligge over den for å komme til..... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
JohHans1 Svart 19.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2020 Har koblet fra gir-wire, og sjekket at aktuatoren går (noe den gjorde), MEN min assistent stoppet motoren mens girspaken stod akterover (og aktuatoren hadde skiftet posisjon). Nå går jeg ikke til å koble fri/forover, får feilmeldingen växeldon, og motoren stopper automatisk. Hvordan kan jeg "tvinge"/ få aktuatoren til midt-posisjon igjen? HJELP🙏🙏 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jan Svart 19.September.2020 Del på Facebook Svart 19.September.2020 Tror du må demontere aktuatoren og skru den tilbake manuelt..den låser seg når den kommer for langt ut til siden(små plastannhjul) ,så til slutt kalibrere og så justere vaieren, trekk vaieren manuelt til revers og så forover finn så neutral og juster den på aktuatoren.., Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
JohHans1 Svart 19.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2020 jan skrev 56 minutter siden: Tror du må demontere aktuatoren og skru den tilbake manuelt..den låser seg når den kommer for langt ut til siden(små plastannhjul) ,så til slutt kalibrere og så justere vaieren, trekk vaieren manuelt til revers og så forover finn så neutral og juster den på aktuatoren.., Hei Jan, og takk for svar og tips. Har du en mer detaljert beskrivelse av operasjonen (e)? Aktuatoren demonteres ved de 4 skruene mot festet for vaieren (motsatt side av kabelen)? Vil det "ry ut deler"når jeg løsner dekselet og trekker det av? Pr nå, så er det ikke mulig å komme inn på kalibreringsinnstillingene, evc-en melder bare feil (sikkert fordi aktuatoren står helt ute?) J Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jan Svart 19.September.2020 Del på Facebook Svart 19.September.2020 Ja den mld feil pga sensoren er i enden på aktuatoren. Må skru den fra hverandre forsiktig, er over ett år siden jeg gjorde det så husker ikke alt, men mener jeg dro av det lille plasttannhjulet på motoren, sitter liksom pressa inn på akselen, så svever du på mekanismen til den er i midtposisjon sånn ca, trykker på tannhjulet og monterer det sammen, bare ta deg god tid, sett deg inn i det åssen det funker, så får du det til😊 Jeg kjøpte en ny til 7000lr, men den ligger her i reserve pga at jeg fikk orden på den gamle😇 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Svart 19.September.2020 Del på Facebook Svart 19.September.2020 Dersom det er mange smådeler i noe jeg skal demontere og så montere igjen tar jeg alltid mange nærbilder under hele demonteringen. Greit å se på under remonteringen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jan Svart 19.September.2020 Del på Facebook Svart 19.September.2020 Ja, som Lars sier, ta bilder, men det er ganske enkelt, mener å huske det er sånne lange pinnebolter som holder hele sulamitten. Sammen, trekke alt fra hverandre til du når tannhjul, men bilder er en smart ide😊 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
JohHans1 Svart 19.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2020 Takk, da har jeg noe å pusle med i morgen..... Takk for tips Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.