Jump to content

D4, kobler ikke til forover


JohHans1

Recommended Posts

Nå trenger jeg gode tips....

SB motor kobler ikke til forover, bare akterover 😥

For å få koblet fri igjen nå hendelen forbi nøytral-posisjon og et stykke frem der den tidligere koblet forover.

Har forsøkt å koble bort strøm (hovedbryter) i flere minutter, men uten synlig effekt.

Alt virket utmerket i formiddag, men nå ser det mørkt ut for resten av helgen, ikke så lysten på å gå bare med en motor, blir tilnærmet umulig å styre

 

 

Link to post
Share on other sites

Har koblet fra gir-wire, og sjekket at aktuatoren går (noe den gjorde), MEN min assistent stoppet motoren mens girspaken stod akterover (og aktuatoren hadde skiftet posisjon).

Nå går jeg ikke til å koble fri/forover, får feilmeldingen växeldon, og motoren stopper automatisk.

Hvordan kan jeg "tvinge"/ få aktuatoren til midt-posisjon igjen? HJELP🙏🙏

Link to post
Share on other sites

jan skrev 56 minutter siden:

Tror du må demontere aktuatoren og skru den tilbake manuelt..den låser seg når den kommer for langt ut til siden(små plastannhjul) ,så til slutt kalibrere og så justere vaieren, trekk vaieren manuelt til revers og så forover finn så neutral og juster den  på aktuatoren..,

 

Hei Jan, og takk for svar og tips. Har du en mer detaljert beskrivelse av operasjonen (e)?

Aktuatoren demonteres ved de 4 skruene mot festet for vaieren (motsatt side av kabelen)? Vil det "ry ut deler"når jeg løsner dekselet og trekker det av?

Pr nå, så er det ikke mulig å komme inn på kalibreringsinnstillingene, evc-en melder bare feil (sikkert fordi aktuatoren står helt ute?)

 

J

Link to post
Share on other sites

Ja den mld feil pga sensoren er i enden på aktuatoren. Må skru den fra hverandre forsiktig, er over ett år siden jeg gjorde det så husker ikke alt, men mener jeg dro av det lille plasttannhjulet på motoren, sitter liksom pressa inn på akselen, så svever du på mekanismen til den er i midtposisjon sånn ca, trykker på tannhjulet og monterer det sammen, bare ta deg god tid, sett deg inn i det åssen det funker, så får du det til😊 Jeg kjøpte en ny til 7000lr, men den ligger her i reserve pga at jeg fikk orden på den gamle😇

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...