Jump to content

Billig 3000W inverter på Wish. Betenkninger?


bellen

Recommended Posts

Nja, det står der egentlig ikke. Der står at induktiv last har 3-7 ganger startstrøm i forhold til merkestrøm. Så den burde fint klare å dra i gang en induktiv last på rundt 1Kw med tanke på at den har en peakeffekt på 6Kw. 

At det står i teksten at en isboks på 150 W har en startstrøm opp mot 10Kw stemmer nok ikke. Det har nok komt inn en null for mye. 1000 W stemmer nok mer. 

Link to post
Share on other sites

Måtte sjekke min egen inverter her på hytta. Kjøpt på Clasohlson, ren sinus. Leverer 300w kontinuerlig og veier 1,6kg. Bare basert på vekta tror jeg ikke den Wish-inverteren er nært å levere det den påstår. Vil faktisk bli positivt overrasket om den leverer 500w ren sinus over tid uten å selvdestruere.. 

Link to post
Share on other sites

bellen skrev for 10 timer siden:

At det står i teksten at en isboks på 150 W har en startstrøm opp mot 10Kw stemmer nok ikke. Det har nok komt inn en null for mye. 1000 W stemmer nok mer. 

Det er jo klart men når det står at den ikkje greier starte desse tingene med motor i så skal du heller tro på det enn desse fantasitalla som presenteres. Typisk kan du dele alt på 10. Men det flott det, kjøp en du og test ut for oss :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Skal man kjøpe slikt fra kina, så tror jeg at jeg ville holdt meg laaangt unna Wish. Da tror jeg AliExpress er en mye bedre plass å kjøpe slikt, men pass på - Det finnes gode og dårlige produkter også der. Ta deg tid å lese brukererfaringer og vurder butikken før du handler. Når det er sagt, så ser jeg ofte at ting kan være 3 ganger dyrere på wish en på aliexpress. Jeg handler 200-300 pakker i året og har sett dette med pris og kvalitet gjentatte ganger. 

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Er det mulig å starte opp 2 slike på samme nett eller smeller det? Frekvens kresj. Hva må til for å få 2 samtidig og få 6kw kont. Dersom en slår de på uten last på Ac side kanskje? 

Paul

Lindås sluser og Lindås kai

Finsk Stålbåt 57 for m 2x Iveco Aifo 8361 SM 21, Rana 17 m suzuki 25, Draco 25 TC AQAD40B/290dP, Flem 340 m/2x41P, "S/B Embla" 17' stortriss MK II. seilbåt med 4 sengeplasser, 04 Seadoo Sportster 150 m/155hk Rotax, Isy 370 m/Suzuki 4t 9,9hk. Hobby 430 M/Yamaha 30 4t, Rana 13. 71' Fjord Consul 26 m/2xB20, TD70, Mercruser 4,2L180HK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...