leaf Startet 19.September.2020 Del på Facebook Startet 19.September.2020 Hei har litt spørsmål her: Båt er Sting 610 BR med 115 hk evinrude e-tec. 2017modell 20 fot. 1.sterk lukt i oppbevaringsrom foran på styrbord side bensinlukt mulig litt polyester målt LEL til 9 ppm fikk beskjed at dette ville forsvinne men er nå gått 3 år klagd på dette men de finner ikke noe feil eller kjenner ikke noen lukt kanskje en svak sier de. jeg kan ikke ha noe i dette rom da sitter det lukt tau og slikt går greit men dette er et stort rom som kunne vært greit å ha. 2. sliter med bakking med båt vanskelig å få kontroll båten lystrer ikke bare vrir seg .lurer på om det skulle vært lengre stamme på motor da den er kort. vinden tar den veldig lett. denne båt modellen er litt bredere enn normal men nesten umulig og ligge til ved en kai brygge.noen som har noen tips? forhandler bare aviser dette og sier vi merket ikke noe gale. 3. Hadde time til service på motor fikk avtalt en dag og leverte inn båt. dagen gikk hørte ingenting ringte og de hadde ikke begynt på den grunnet div. 4 dager senere hadde de forsatt ikke begynt på den ingen telefon eller noe burde de ikke gitt en melding???? Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 19.September.2020 Del på Facebook Svart 19.September.2020 (redigert) Velkommen på Baatplassen, og med første post. 1. Med mindre du har forbindelser til bensinopplegget via dette oppbevaringsrommet vil jeg tro det er styren du merker. Lukten av styren forsvinner med tiden, tar lengst tid i lukka rom. Når du har målt 9ppm, hvilket stoff har du målt? Eller er det 9% LEL du mener? I så fall har du gjerne brukt en gassmåler kalibrert for hydrokaboner, utslag for styren kan gi unøyaktig resultat. 2. Kanskje få med deg noen med erfaring fra båttypen? Både for en vurdering av om alt er normalt og for å få noen tips. 3. Klart du burde fått beskjed. Ikke noe ukjent fenomen, men dårlig kommunisert av verkstedet. Redigert 19.September.2020 av Johannes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
leaf Svart 20.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2020 Hei mente 9% lel og ja det er målt med gassmåler for hydrokarboner . styren bør ha forsvunnet etter 3 år med lufting når båt ikke var i bruk. Mulig temp i herdeprosessen ikke har vært optimal. skal se om jeg får låne meg en VOC måler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.