Jump to content

Er det noen her inne som har gått Gieselau-Kanalen/Eider?


Tom Rør

Recommended Posts

Er det noen her inne som har gått Gieselau-Kanalen?(Schleswig-Holstein) Jeg vurderer den til neste år, men er litt usikker på dybden i de forskjellige havnene.
Jeg har sett på YouTube så øynene har blitt såre og våte, men sliter med å finne dybden ved lavvann i f.eks Tönning/Eider. Ser bare båter som ligger tørt ved lavvannn, og hvis det er noen plasser med dybde, er det litt leit å komme fram å ikke få plass med vann under kjølen😊

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har Navionicskart. Det viser dybder mellom 2 og 3 meter i det meste av kanalen, opptil 7 m. Men , ved utløpet Tönning er det et ganske grunnt parti med minstedybde på 1 meter. Der ville jeg blitt ganske svett, stikker selv 1,05 m. Vet ikke hvordan dybde måles på kanalene i Tyskland.

 

Dybden i havnene ser ut til å være 0-...

Det blir vel å ligge på bunnen ved lavvann. Ved Bootshaven Süderstapel Eider er det nok vann under kjølen.

Ved Camping platz Delve ligger båtene inn til bredden men dybden er vanskelig å vurdere.

 

Spennende tur!

Redigert av Kaskazi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har en kompis som gått den kanalen med en Forgus 37  (1,95m)

 

på denne siden står det att det ikke er noe problem med dypgående på 1,80 eller mindre

(mer enn 1,80 så får man ta hensyn til strøm og tidvann)

 

 

https://www.skipperguide.de/wiki/Eider
 

 

https://www.wsa-toenning.wsv.de/Webs/WSA/WSA-Toenning/DE/Presse/Publikationen/Unterlagen/WSAToenning.pdf?__blob=publicationFile&v=3

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...