Nor-Tech V5000 Startet 18.Oktober.2005 Del på Facebook Startet 18.Oktober.2005 (redigert) Har spørsmål ang. turtall på på mine Mercruiser 425 high p. motorer. Sendte spørsmåler til IMCO i usa, men er usikker på om dette stemer. Har i dag to MCM 425 HP som det sitter IMCO POWER FLOW Manifolds på, de sier at jeg kan regne med ca 10% økning på turtall, hk og moment. Disse motorene har maks turtall på 5200 o/min og med+ 10 % vil maks bli ca. 5700 o/min er det bare å øke turtallet sån uten videre ? hester og moment får jeg bare ta som et pluss. Redigert 18.Oktober.2005 av Sunseeker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-Shure- Svart 18.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2005 Dette går på motstanden i eksos anlegget.høyere turtall gir igjen høyere mtor effekt Sitér dette innlegget Link to post
Draco17 Svart 19.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2005 Jeg har latt meg fortelle at RPM*Nm=Hk. Får du 10% økning i turtall, vil det jo gjenspeiles i Hk osv..... Sitér dette innlegget Link to post
eXpence Svart 19.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2005 Fra fysikken (metrisk): Effekt Hk = (moment x turtall) / 7118 Dreiemoment NM = (effekt x 7118) / turtall På dette viset kan du ha en lastebilmotor som gir 1000newtonmeter på 1000rpm, som har bare 140hk. samtidig som du har en honda motorsykkelmotor som gir 90newtonmeter på 11000rpm og fortsatt har 140hk. Begge motorene KAN utføre samme arbeid per tid, men lastebilen kan utføre mere kraft per omdreining. Og motorsykkelen hadde trengt en helt annen utveksling enn lastebilmotoren for å trekke lastebilen opp en bakke. Sitér dette innlegget Link to post
eXpence Svart 19.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2005 Følgende gir en grei praktisk forklaring på forskjellen mellom effekt og moment (for dem som har litt tid tik overs...) Sitér dette innlegget Link to post
Nor-Tech V5000 Svart 19.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober.2005 Hallo igjen dere som svarte, mye bra her men det som egentelig var spørsmålet var, er det bare og øke turtallet opp til 5700 O/min dette med tanke på avbalansering osv. tåler disse big blockene økningen ? Dette med videre tanke på propell valg.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.