Jump to content

er dette en VP Chevrolet 350 motor med 260hk?


cheetah

Recommended Posts

Jammen ikke godt å svare på det utifra de bildene der. Det ser unektelig veldig ut som en VP (er sikker på den biten, kun eldre VP som har de riserne) 5 eller 5,7 liter GM, med forgasser. Hva slags forgasser er det som står på? Hvor mange skruer går fra topplokket ned i blokka? Hvilken type tennplugger bruker den? Og har du bilde av fordeleren?

Men - dersom det er en 5,7 liter med Delco tenning, så er nok 260 - 280hk relativt riktig (ihvertfall i det området).

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Link to post
Share on other sites

TerjeFjern skrev for 13 timer siden:

Tingbrand 305 hk er en 5,7 liter iflg en brosjyre jeg har sett og 310 utgaven skal ha elektronisk tenning og har 270 HK .

 

7.3 var Ford V8 diesel noe dette ikke er.

Det var GM 7,1l jeg tenkte på. De hadde jo 310-330hk i sin tid 

Men du har jo satt bjella på sauen når det gjelder modell koden til Tingbrand.

Har du noen flere opplysninger om produsenten? 

I Sverige har jeg sett flere båter med det motormerrket men lite her hjemme

Redigert av pipe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

pipe skrev for 10 timer siden:

Det var GM 7,1l jeg tenkte på. De hadde jo 310-330hk i sin tid 

Men du har jo satt bjella på sauen når det gjelder modell koden til Tingbrand.

Har du noen flere opplysninger om produsenten? 

I Sverige har jeg sett flere båter med det motormerrket men lite her hjemme

Vet ikke så mye om merket men  det var vel et svensk firma som mariniserte GM 305 og 350 motorer på 80 tallet og muligens 90 tallet. 

Redigert av TerjeFjern (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Basis motoren er Chevrolet og er produsert i enorme mengder til bil fra 1954 til 2003. Crate motorer lages fortsatt. Enkle og driftssikre motorer . Er vel bare mariniseringen som varierer mellom Volvo-Mercruiser- Tingsbrand og andre varianter/merker.  Billige deler og lett å få tak i deler fra USA. Komplette byttemotorer er også mye billigere enn en diesel feks. Har hatt flere båter med slike motorer.  Det som pleier å måtte byttes er risere som gror igjen/ruster etter som årene går.

Redigert av TerjeFjern (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...