Askeladden cruz Startet 28.September.2020 Link til dette innlegget Startet 28.September.2020 Min 4,2 QSD dropper ned til 55 grader kjølevanns temp etter 15 min på tomgang. Historie: Impelleren var defekt og motor ble varm. Skiftet impeller og drifts temp ble da ca 72 grader i marsj fart. Etter kort (10-15 min) tid på tomgang var temperaturen ned 40-45 grader. Skiftet så termostat og kjøleveske. Resultatet ble 76 grader (stablit) i marsj fart og 78 ved nesten full gass. Etter 15 minutt på tomgang ser man 50 tallet. Sjø temp var trolig ca 12-14 grader. Motoren bruker også lang tid for å få driftstemp, noe den egentlig ikke får uten turtall og belastning. Så ikke noen feil på den gamle termostaten. Forslag? Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 28.September.2020 Link til dette innlegget Svart 28.September.2020 Motoren har to termostater, vil tippe at termostat ikke lukker. Sitér dette innlegget Link to post
Askeladden cruz Svart 28.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2020 Har du en beskrivelse på hvor de sitter? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.