Bidevind Startet 28.September.2020 Link til dette innlegget Startet 28.September.2020 (redigert) Hei. På min vei sydover fikk jeg ikke startet motor ved tilleggning i Fjällbacka. Det sa bare "klikk" og ikke noe mer. Det samme var situasjonen senere på kvelden. I dag morges drar den rundt men starter ikke. Tenkte dette måtte väre to problem. Men, via kolven/bendet har det sansynligvis kommet inn vann i motoren. I går var det såpass mengde at starteren ikke orket å dra rundt. Reparatör kjörte noen sekunder uten kjölevann for å tömme. Deretter startet den og går nå bra. For å hindre at mer vann kommer inn må jeg starte först og deretter åpne for kjölevann. Ved stopp må jeg först stenge kjölevann og så la motoren gå 10-15 sek för den stoppes slik at alt vannet blir spylt ut m eksosen. Inntil "bendet" kan byttes. Så lenge motoren går skal det ikke väre noe problem. Redigert 28.September.2020 av Bidevind . (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.September.2020 Link til dette innlegget Svart 28.September.2020 Uff då. Sikkert lurt å kjøre motor god og varm så du får dampa ut vatn. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bidevind Svart 28.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2020 42 minutes ago, Sjeldenutpå said: Uff då. Sikkert lurt å kjøre motor god og varm så du får dampa ut vatn. Godt tips. Takk Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 28.September.2020 Link til dette innlegget Svart 28.September.2020 Du må sjekke motoroljen også. Antagelig har sjøvannet i sylinder kommet seg forbi stempelringene og ned i bunnpannen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.September.2020 Link til dette innlegget Svart 29.September.2020 pipe skrev for 15 timer siden: Du må sjekke motoroljen også Sjølvsagt, eg rekna med reparatør sjekka allt sånn basic. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.