Mastiff Startet 29.September.2020 Del på Facebook Startet 29.September.2020 (redigert) Jeg trenger vindusvisker for å se noe når det regner godt og har kjøpt visker og spyler på BIltema. Jeg ser jo på forumet at sånt etter hvert vil ødelegge sikten ved å ripe opp ruta. Men hvor fort går det? Jeg har uansett tenkt å bytte ruta til ekte Plexiglass til neste år, og det bør vel tåle vindusviskere godt. Blir ruta ugjennomsiktig på et halvår, eller tar det mer tid enn det? Redigert 29.September.2020 av Mastiff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.September.2020 Del på Facebook Svart 29.September.2020 Smør heller inn glasset med RainX eller tilsvarende, så greier du deg uten vindusvisker. Hvor fort det blir matt avhenger av bruken, men det går fort ja... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mastiff Svart 29.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2020 Jeg har hørt at RainX blir veldig fort slitt av. Stemmer ikke det, altså? Sitér dette innlegget Link to post
.Olsen Svart 29.September.2020 Del på Facebook Svart 29.September.2020 Vanlig bil/båtpolish holder mye lengre enn rain x. Men litt dårligere "avprelling" enn rain x. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 29.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2020 Jeg vil ha noe som fjerner det mest mulig effektivt, så hvis Rain X og lignende holder i et par måneder, er det greit nok for meg. Jeg får ta en tur ned til Mekonomen og se hva de har på lager. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.September.2020 Del på Facebook Svart 29.September.2020 De gangene jeg har brukt det holdt det 2-3 måneder. Men det var på glass, ikke plexiglass. Lenge siden jeg har prøvd det nå... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mastiff Svart 29.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2020 Det kan jeg absolutt leve med! Så sparer jeg vindusviskeren og spyleren til jeg får byttet rute. Den som sitter der gir uansett for dårlig sikt, jeg må iblant lene meg ut på siden for å se bedre hvis det er litt halvmørkt. Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 29.September.2020 Del på Facebook Svart 29.September.2020 Rain-X har egen for plastglass https://bilpleiekongen.no/produkt/rain-x-plastic-wather-repellent-500-ml/?gclid=EAIaIQobChMIsPSWsIiO7AIVh9eyCh3jRQ72EAQYAiABEgKkQ_D_BwE Funker greit den men ha med en vannkanne eller noe for å skylle vekk saltet hver kveld om du skal være på tur i flere varme sommerdager. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 29.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2020 (redigert) Det blir nok ikke flere varme sommerdager med den ruta. Den skal bare holde til våren, så blir det bytte. Skulle gjerne gjort det nå, men jeg må dessverre prioritere restskatten... Og jeg skal snart legge ned vannslange til brygga, så jeg kan spyle når det trengs. Redigert 29.September.2020 av Mastiff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 29.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2020 Sånn, da er Rain-X for plastglass bestilt. :) Takk for innspill, alle sammen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.