Timmeeh Startet 29.September.2020 Link til dette innlegget Startet 29.September.2020 Har noen byttet ut lineskiva på sin hobbyfisher? Har en p220 jeg trekker teiner med, og litt kveiteline. Ikke fornøyd med den doble skiva. Er for stor vinkel så den kniper ikke på tauet, spinner når det blir litt tungt og bevegelse i båten. Tauet slipper jo også etter presshjulet, av sin egen vekt. Noe som sier meg at tauet ikke låser seg. Der skal jo helst være en kniv til å skjære ut tauet der. Har hørt northlift sin skive funker bra. Den selges også løst. Er ellers veldig fornøyd med blokka, den er lett på vekt og sterk som få. Lettstartet også. Men jeg er nødt å få ordnet noe her skal jeg fortsette å ha den. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.September.2020 Link til dette innlegget Svart 29.September.2020 Timmeeh skrev for 9 timer siden: Har hørt northlift sin skive funker bra. Kan ikke anbefale treķkskiva til Northlift. Den er laget av to pressede tynnplater som skrudd sammen. Og de platene er veldig tynne. Skiva mi ble bulkete og skjev allerede første sesongen. Men den låser tauet godt, det er riktig. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Timmeeh Svart 29.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2020 Takk for tips. Vet ikke helt hvordan jeg skal angripe denne. En teinebom vil jo gi den mere friksjon siden tauet entrer skiva lengre ned, så det kan jo være nok det. Men vil ikke ha noen lang arm da jeg synes det er nok belastning på rekka som det er. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 1.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2020 Komodo skrev On 30.9.2020 at 0.17: Kan ikke anbefale treķkskiva til Northlift. Den er laget av to pressede tynnplater som skrudd sammen. Og de platene er veldig tynne. Skiva mi ble bulkete og skjev allerede første sesongen. Men den låser tauet godt, det er riktig. Utfordringen er vel at Northliftskiva ikke er laget for belastning sideveis, noe egentlig ingen slike skiver er. Når man bruker Northlifthaleren uten bom, slik at tauet ikke kommer rett inn på skiva, er det nok fare for at skiva kan bli deformert. Den eneste løsningen må være å lage ei skive hvor sporet har riktig vinkel for å knipe tauet, samtidig som den er robust nok til å tåle sideveis belastning. Mulig det går å kjøpe ei helstøpt wireskive og dreie riktig spor i den, slik at tauet kniper. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2020 Jannmar skrev for 1 time siden: Utfordringen er vel at Northliftskiva ikke er laget for belastning sideveis, noe egentlig ingen slike skiver er. Når man bruker Northlifthaleren uten bom, slik at tauet ikke kommer rett inn på skiva, er det nok fare for at skiva kan bli deformert. Det var ikke det som skjedde med min. Det var rett og slett tung belastning som gjorde at tynnplatene buklet seg. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Jannmar Svart 1.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2020 Komodo skrev for 1 time siden: Det var ikke det som skjedde med min. Det var rett og slett tung belastning som gjorde at tynnplatene buklet seg. Ok. Jeg har en LH 200. Ikke så mye krefter i den som LH 300. Jeg bruker bommen, så skiva har holdt seg fint til nå. Noen andre som har dårlig erfaring med Northlift LH 300 vedrørende lineskiva ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.