Ødegård Startet 2.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 2.Oktober.2020 Hei jeg har et problem med min Finnmaster 62 Br Det lekker inn ferskvann/Regn som samler seg i et stuverom under benken på venstre side. Det jeg har funnet ut er at det kommer vann inn fra lanternefestet akter i båten. Jeg ser en lys åpning. Jeg ser en sort stripe med misfargning som fører opp til lanternefestet. Men ved siden av det sorte er et også et gult/olje farget spor som kommer fra skjøten av skrogdelene. Når jeg går ut å sjekker oppbevaringsrommet bak ved motoren. Dette er en boks jeg har anker/kjetting tauverk i. Når lokket er tett virker dette temmelig vanntett uten om at det kommer vann inn i dreneringshullet hvis jeg spyler med hageslangen. Jeg ser at hvis jeg har vann i dette rommet lekker det videre inn i båten. Ser ut til at det er silikon eller noe i bunn av dette dreneringshullet som kanskje forklarer at vann kommer videre inn i båten. Tenkte å legge på mer silikon for å tette dette. Et problem er at det er misfarging i dette rommet slik som det er nede/inne i båten også. Kan ikke se at det kommer nok vann inn her via det lille dreneringshullet. Det ser ut som det er en skjøt i skrogdelene her også, Hvor kan det vannet som renner her komme fra? Fenderlisten rundt båten? Ser ut som vannet renner inn både til høyre og venstre. Altså inn i oppbevaringsrommet som fylles og til venstre ned i båten Spm: Hva kan jeg tette disse hullene med? Silikon, sikaflekk eller noe annet. Gjerne med en lik til biltema, Maritim o.l Hvor kan det vannet som kommer inn i oppbevaringsrommet fra? Jeg har ikke oversikt over hvordan skrogdelene er satt sammen. Kan sikkert forklare dette bedre men det går Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2020 Jeg ville ha begynt med å tette de kjente lekkasjene. Som nede i kjettingkassen og rundt lanternesokkelen der. Om du vil handle på Biltema er hvit Multibond et greit alternativ. Eller Tek7/Sikaflex. Alle disse funker. Om det fortsatt er lekkasjer må du lete videre. Vask godt rent med Aceton før tetting, så du sikrer skikkelig feste. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ødegård Svart 2.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2020 Takk for godt tips. Det gjøres i morgen :-) Driver å spyler litt rundt om kring for å se om jeg kan finne noen sannsynlige løsninger Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 2.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2020 Krittstreker rundt omkring der vannet kan komme er greit å bruke. Da ser du lett hvor det kommer fra. Har fått meg noen overraskelser på den måten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.